کد مطلب:4775
تاریخ انتشار:7 شهریور 1398 ساعت 13:19
چاپ چاپ

آخرین جزئیات اجرای برنامه عمل حفاظت از خرس قهوه‌ای

مدیر کل دفتر حفاظت و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درباره اجرای برنامه عمل حفاظت از خرس قهوه‌ای در سطح استان‌های کشور توضیحاتی داد.

مدیر کل دفتر حفاظت و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درباره اجرای برنامه عمل حفاظت از خرس قهوه‌ای در سطح استان‌های کشور توضیحاتی داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، شهاب الدین منتظمی - مدیر کل دفتر حفاظت و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با برنامه عمل حفاظت از خرس قهوه‌ای اظهار کرد: برنامه عمل حفاظت از خرس قهوه‌ای تدوین و به استان‌ها نیز ارسال شده است.

او افزود: هم اکنون سازمان حفاظت محیط زیست در حال نظام‌مند کردن پایش‌ حیات وحش و گونه خرس قهوه‌ای است.

مدیرکل دفتر حفاظت و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در برنامه حفاظت از خرس قهوه‌ای به تعارضات، حفاظت از مناطق چهارگانه و نواحی تعیین شده برای پایش اشاره شده است.

به گفته منتظمی، هم اکنون بازخورد این برنامه در استان‌ها در حال جمع آوری است تا مشکلات و ایرادات این برنامه مشخص شود.

او افزود: باید دید که آیا استان‌ها برنامه حفاظت از خرس قهوه‌ای را به خوبی اجرا کرده‌اند یا خیر و بازخورد این برنامه به چه شکل بوده است.

مدیرکل دفتر حفاظت و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سرشماری گونه‌هایی مانند خرس قهوه‌ای به صورت چشمی و بر مبنای مشاهدات انجام می‌شود و نتیجه گیری آن زمان بر و نیازمند بررسی بیشتر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


http://www.mohitzist.ir/fa/content/4775