کد مطلب:4698
تاریخ انتشار:28 مرداد 1398 ساعت 16:36
چاپ چاپ

گردشگران به کدام کشورهای عربی می روند؟

گردشگران هندی ، سعودی و انگلیسی در صدر فهرست مسافران وارد شده به دبی قرار دارند. شمار مسافران بین المللی دبی در نیمه اول سال جاری میلادی در مقایسه با همین مدت در سال گذشته شاهد 3 درصد رشد بوده است.

اهمیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صنعت گردشگری در جهان رشد فزآینده ای یافته و همین امر باعث شده تا کشورها از جمله اعراب به ویژه آن دسته از آنها که از منابع زیرزمینی همچون نفت و گاز و معادن محروم هستند، در صدد رشد و توسعه این صنعت به عنوان یک منبع اساسی تولید ثروت و درآمد ملی برآیند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، تارنمای روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن، تونس و امارات و به طور مشخص امارت دبی در میان کشورهای عربی گوی سبقت را از سایرین در ارتباط با صنعت گردشگری ربوده اند.

در همین رابطه "رونی الطرابلسی " وزیر گردشگری تونس تاکید کرد که شمار گردشگرانی که ظرف هفت ماه سال میلادی جاری از این کشور دیدن کرده اند، به مرز پنج میلیون نفر رسید و به طور مشخص پنج میلیون و 46 هزار نفر به این کشور سفر کرده اند.

الطرابلسی گفت: بر همین اساس شمار گردشگران در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی تقریبا  15.6 درصد رشد کرده و همین امر تقریبا 2 میلیارد و 774 میلیون دینار تونسی ( تقریبا 925 میلیون دلار) برای تونس درآمد به همراه داشته و بدین ترتیب نرخ ارز در این کشور تا پایان ماه ژوئیه (مرداد) گذشته 45.9 رشد کرده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت گردشگری تونس در میان کسانی که از این کشور دیدن کرده اند، اروپاییان با حداقل 19.9 درصد رشد رتبه اول را به خود اختصاص داده اند. شمار گردشگرهای اروپایی در این کشور از مرز یک و نیم میلیون نفر عبور کرد.

بخش گردشگری در تونس در سال 2015 در اثر برخی اقدامات تروریستی به شدت آسیب دید و عقب رفت این بخش بر سایر بخش ها و فعالیت های اقتصادی مانند حمل و نقل هوایی و صنایع سنتی تونس تاثیر منفی گذاشت، اما این صنعت توانست بار دیگر در این کشور احیا شود . در کل سال گذشته میلادی حدود هشت میلیون گردشگر وارد تونس شده اند .
روزنامه الشرق الاوسط همچنین در گزارش دیگری در ارتباط با صنعت گردشگری در دبی نوشت که این شهر در نیمه اول سال 2019 میزبان هشت میلیون و 36 هزار مسافر بوده است.

گردشگران هندی ، سعودی و انگلیسی در صدر فهرست مسافران وارد شده به دبی قرار دارند. شمار مسافران بین المللی دبی در نیمه اول سال جاری میلادی در مقایسه با همین مدت در سال گذشته شاهد 3 درصد رشد بوده است.

در همین رابطه "هلال المری" مدیر کل اداره جهانگردی و بازاریابی تجاری در دبی گفت: بخش گردشگری یکی از پایه های اساسی رشد و تنوع منابع اقتصادی در دبی است و ما به دنبال آن هستیم که این شهر را به بزرگ ترین شهر میزبان بیشترین تعداد گردشگر در جهان تبدیل کنیم.

المری افزود: هند در فهرست بازارهای اصلی با 997 هزار گردشگر در دبی رتبه اول را به خود اختصاص داده و عربستان در رتبه دوم قرار دارد. در شش ماهه اول سال جاری میلادی 755 هزار گردشگر سعودی از دبی دیدن کرده اند. انگلیس با 586 هزار مسافر به دبی در جایگاه سوم قرار گرفته است. چینی ها با تقریبا 501 هزار مسافر 11 درصد گردشگران در دبی را تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: مسافران عمانی به عنوان سریع ترین بازار رو به رشد با 499 هزار مسافر 28 درصد بخش گردشگری در دبی را به خود اختصاص داده است. روسیه با تقریبا 375 هزار مسافر در رتبه ششم و آمریکا با تقریبا 329 هزار در رتبه هفتم و آلمان با 316 هزار مسافر در رتبه هشتم و پاکستان با 253 هزار مسافر در رتبه نهم و فیلیپین با 216 هزار مسافر در رتبه دهم قرار دارند.

المری توضیح داد: 76 درصد اتاق ها در هتل های دبی در نیمه اول سال جاری میلادی اشغال شده بود. دبی دارای 714 هتل است و این هتل ها 118 هزار و 345 اتاق را در خود جا داده اند. صنعت گردشگری در این شهر تا پایان ماه ژوئن (خرداد) سال 2019 شاهد رشد 6 درصدی بوده است.

اردن و مغرب  نیز از جمله کشورهای عربی هستند که به علت نداشتن منابع طبیعی در سال های اخیر به صنعت گردشگری روی آورده و سالیانه از کشورهای مختلف حتی اروپایی گردشگر می پذیرند و در این سالها با تغییر قوانین خود در این زمینه و ارایه تسهیلات درصدد جذب گردشگر بیشتر هستند .

منبع: ایرنا

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/4698