کد مطلب:4631
تاریخ انتشار:13 مرداد 1398 ساعت 13:06
چاپ چاپ

تدوین چارچوب برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب نئور

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از تدوین چارچوب اولیه برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب نئور خبر داد.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از تدوین چارچوب اولیه برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب نئور خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علی ارواحی با اشاره به روند تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب نئور اظهارکرد: تالاب نئور یکی از تالاب‌های کوهستانی است که در بالادست حوضه آبریز و در استان اردبیل واقع شده است. تدوین برنامه مدیریت جامع این تالاب از اردیبهشت امسال با حضور تمام دست‌اندرکاران آغاز و در حال حاضر چارچوب اولیه این برنامه استخراج و نهایی شده است.

وی افزود: در نشست سوم تدوین برنامه، حاضران با تحلیل تهدیدات و مشکلات تالاب، اهداف راهبردی و اقدامات اولویت‌دار جهت حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از تالاب را در بلند مدت استخراج و تعیین کردند.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به نقش موثر و مشارکت همه ذینفعان بخصوص جوامع محلی و سمن‌ها در تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب نئور گفت: فرایند برنامه‌ریزی پایین به بالا و کسب نظرات دست‌اندرکاران از اصول کلیدی رویکرد زیست‌بومی است که در تدوین این برنامه به آن پرداخته شده است و امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک این برنامه نهایی و برای تصویب و اجرا به مقامات محلی و استانی ارائه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، به گفته ارواحی، استخراج پروتکل‌های پایش، تدوین ساختار سازمانی بین‌بخشی و تهیه نقشه پهنه‌بندی منطقه گام‌های آتی هستند که در دو نشست بعدی محقق خواهند شد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/4631