کد مطلب:4604
تاریخ انتشار:24 تیر 1398 ساعت 13:24
چاپ چاپ

محیط‌بانان حافظ ذخایر ژنتیکی برای نسل آینده هستند

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست محیط بانان را حافظ ذخایر ژنتیکی به عنوان میراث نسل آینده خواند و تاکید کرد: باید از محیط‌بانان به عنوان معلمان فرهنگی محیط زیست الگوبرداری کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست محیط بانان را حافظ ذخایر ژنتیکی به عنوان میراث نسل آینده خواند و تاکید کرد: باید از محیط‌بانان به عنوان معلمان فرهنگی محیط زیست الگوبرداری کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، عیسی کلانتری در مراسم بزرگداشت روز ملی محیط‌بانان که با حضور محیط‌بانان کشور در میبد یزد برگزار شد، محیط‌بانان را حافظ مواد ژنتیکی و به عنوان میراث نسل آینده خواند و تصریح کرد: محیط زیست موظف به حفظ حقوق نسل آینده است و بخش عمده این وظایف به همت محیط‌بانان تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۰۰ محیط‌بان در کشورمان اظهارکرد: مقرر شده سالانه ۳۰۰ نفر به محیط‌بانان کشورمان اضافه شود که با توجه بازنشستگی تعدادی از آنان تعدادشان تا ۱۰ سال آینده به ۵۰۰۰ نفر خواهد رسید.

معاون رئیس جمهوری با بیان این که هر محیط‌بان موظف به حفاظت از ۳۳ هزار هکتار مراتع است، گفت: با توجه به این حجم بالا باید برای فرهنگ‌سازی عمومی جهت حفاظت از محیط زیست اقدام و از محیط‌بانان به عنوان معلمان فرهنگی محیط زیست در این زمینه الگوبرداری کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه حمایت از محیط بانان، از این قشر به عنوان مظهر حفظ محیط زیست یاد و اظهارکرد: محیط‌بانان به عنوان سفیران فرهنگی محیط زیست باید الگوی جامعه باشند.

کلانتری با ننگ خواندن کوتاهی جامعه در بخش محیط زیست، اظهار کرد: متأسفانه حمایت نادرست از تولید داخلی در برخی موارد باعث ایجاد یک سری آسیب‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی شده و لازم است در این رابطه بازنگری شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که در دنیا ۱۷ درصد ظرفیت مناطق حفاظت شده هر کشوری را برای نسل‌های آینده حفاظت می‌کنند، این رقم در کشورمان را ۱۲ درصد اعلام کرد.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به این که زیرسازی، انسان محوری و معناگرایی، سه شاخصه اصلی یک شهر فرهنگی است، اظهار کرد: امروزه دوری از سنت‌ها که حلقه واسط ارتباط انسان‌ها است همچنین یکنواختی و یکرنگی در شهرسازی‌ها منجر به بروز و افزایش استرس در جامعه شده است و با حذف معناگرایی در بین شهروندان، آسیب‌های اجتماعی را چند برابر می‌کند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/4604