کد مطلب:4588
تاریخ انتشار:15 تیر 1398 ساعت 13:28
چاپ چاپ

وضعیت آمریکا در بازیافت ضایعات

آمریکا نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته بیشترین تولید مواد زائد و کمترین بازیافت را دارد.

آمریکا نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته بیشترین تولید مواد زائد و کمترین بازیافت را دارد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از اینهبیتت در مقایسه با سایر نقاط جهان، آمار ضایعات و بازیافت در آمریکا بسیار بالا است و با وجود اینکه تنها چهار درصد از کل جمعیت جهان را داراست، ۱۲ درصد کل مواد زائد جامد جهان یعنی سالانه حدود ۲.۱ میلیارد تن ضایعات را تولید می‌کند.

میانگین تولید ضایعات سالانه هر آمریکایی ۱۷۰۰ پوند است که حدود ۲۳۴ پوند آن را ضایعات پلاستیکی تشکیل می‌دهند. این میزان سه برابر بیشتر از تولید ضایعات چینی‌ها و هفت برابر بیشتر از کشور اتیوپی است البته مشکل در تولید زباله نیست بلکه دفع این ضایعات مشکل آفرین است.

آمریکا در تولید و بازیافت ضایعات در وضعیت بدی به‌سر می‌برد و نسبت به همسایگان خود در موقعیت ضعیف‌تری قرار گرفته است. این کشور به‌طور متوسط قادر به بازیافت ۳۵ درصد از تمام ضایعات جامد تولید شده است. آلمان در زمینه بازیافت قادر به بازیافت ۶۸ درصد از تمام زباله‌هاست.

بر اساس گزارش محققان، آمریکا از زیرساخت مناسبی برای مدیریت زباله و پردازش بازیافت استفاده نکرده و نیازمند یافتن مکان‌های جدید برای ارسال ضایعات پلاستیکی است و چین و فیلیپین نیز دیگر زباله‌های امریکا را تحویل نمی‌گیرند و بخش عمده‌ای از ضایعات پلاستیک در آمریکا هنوز به جای بازیافت سوزانده می‌شود.

برای از بین بردن مشکل عظیم بحران ضایعات پلاستیک و سلامت انسان و محیط زیست زیرساخت‌های بازیافتی بسیار حائز اهمیت است.

آمریکا به جای تمرکز روی بازیافت باید بر روی تولید زباله صفر توجه کند.
انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/4588