کد مطلب:4500
تاریخ انتشار:11 اردیبهشت 1398 ساعت 21:40
چاپ چاپ

کاهش ۱۳۰ درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌های کشور

آتش‌سوزی در جنگل‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳۰ درصد کاهش یافته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به اینکه دو فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های کشور طی فروردین ماه سال جاری به وقوع پیوسته است،اظهار کرد: آتش‌سوزی در جنگل‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ایسنا، سرهنگ علی‌عباس‌نژاد با بیان اینکه بارندگی‌های ابتدای سال به کنترل حریق در جنگل‌های کشور کمک کرد، اظهار کرد: طی فروردین ماه امسال ۳۷۱۷ گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۵۰۴ دریافت کردیم که از این تعداد ۲۶۴۷ مورد گزارش‌های دقیق و قابل بررسی بود که به ما در انجام ماموریت‌ها کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ۴۰۳ فقره حکم قضایی قطعی شده در سطح کشور اجرا کردند، تصریح کرد: در پی اجرای این احکام ۵۵۹ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد که استان کردستان در رتبه اول رفع تصرفات طی فروردین ماه قرار داشت.

به گفته عباس‌نژاد در فروردین ماه امسال ۱۷۳۶ پرونده برای متخلفان و متعرضان به منابع طبیعی تشکیل شده است که از این تعداد ۳۶۹ مورد در رابطه با قاچاق چوب و زغال بود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در پایان گفت: در اولین ماه امسال ۳۰۷ نفر به دلیل تعرض به منابع طبیعی و قاچاق چوب به محاکم قضایی معرفی شدند و ۱۰۵ دستگاه وسیله نقلیه حمل قاچاق چوب و زغال نیز ضبط شد. بیشترین پرونده تشکیل شده در رابطه با تخریب و تصرف و چرای غیر مجاز دام بوده است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/4500