کد مطلب:4468
تاریخ انتشار:18 فروردین 1398 ساعت 17:19
چاپ چاپ

لزوم ایجاد مناطق حفاظت‌شده در یک سوم از اقیانوس‌های جهان

کارشناسان محیط زیست از سازمان ملل درخواست کردند که نسبت به ایجاد مناطق حفاظت شده در یک سوم از اقیانوس‌های جهان اقدام کنند.

کارشناسان محیط زیست از سازمان ملل درخواست کردند که نسبت به ایجاد مناطق حفاظت شده در یک سوم از اقیانوس‌های جهان اقدام کنند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محققان معتقدند با ایجاد شبکه‌ای گسترده از مناطق حفاظت شده می‌توان از نزدیک به یک سوم از اقیانوس‌های جهان محافظت کرد.

دریاهای آزاد و اقیانوس‌های خارج از مرز کشورها بیش از دو پنجم از سطح زمین را در بر می‌گیرند و زیستگاه گونه‌هایی هستند که با گونه‌های موجود در مناطق ساحلی و خشکی برابری می‌کنند.

همچنین فرآیند زیست شناختی که توسط موجودات دریایی انجام شده و به جمع‌آوری کربن از سطح آب دریاها و ذخیره آن در عمق آب منجر می‌شود می‌تواند نقش مهمی در کاهش کربن دی‌اکسید در اتمسفر داشته باشد.

در گزارش‌ها هشدار داده شده‌ است که ماهیگیری، حفاری در بستر دریا، آلاینده‌های پلاستیکی در کنار گرم‌ و اسیدی شدن دریاها، اقیانوس‌های جهان را با خطر روبرو کرده‌ است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، در این مطالعه آمده‌ است که مذاکرات سازمان ملل در جهت توافق اقیانوسی جدید و جهانی می‌تواند مسیر را در راستای حفاظت از دریاهای خارج از مرزهای ملی هموار سازد.  

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/4468