کد مطلب:4467
تاریخ انتشار:18 فروردین 1398 ساعت 17:06
چاپ چاپ

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی: علت اصلی سیل تغییرات اقلیمی است

یکی از دلایل اصلی سیل تغییرات اقلیمی است. ما با توجه به تغییرات اقلیمی برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که از بین بردن پوشش‌های گیاهی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی باعث تغییرات اقلیمی شده است، گفت: یکی از دلایل اصلی سیل تغییرات اقلیمی است. ما با توجه به تغییرات اقلیمی برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، همایون یوسفی در جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات سیل در استان‌های کشور، بیان‌ کرد: از همه خدمتگزاران مردم، دولت، مجلس شورای اسلامی، نیروهای نظامی و انتظامی و آحاد مردم که در حادثه سیل در صحنه حاضر شدند، تشکر می‌کنم که باعث شد انسجام ملی را شاهد باشیم. متاسفانه در حواشی سیاسی احتمال دارد علت اصلی سیل به نوعی مورد غفلت قرار گیرد. بررسی علت اصلی سیل بعد از وقوع آن یکی از نکات ضروری است.

وی در ادامه‌ اظهار کرد: شواهد نشان می‌دهد که علت اصلی سیل تغییر در اقلیم است که تغییر در اقلیم نیز به دنبال تغییر کاربری اراضی کشاورزی، از بین بردن پوشش گیاهی و ساخت منازل و همچنین لای روبی نکردن سدها رخ می‌دهد. نقشه‌های جهانی نشان دهنده این است که تغییرات اقلیم در شمال آفریقا و غرب آسیا در حال‌ اتفاق افتادن است که در کشور ما نیز که در مرز میانی قرار دارد، دارد انجام می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، تصریح کرد: یکی از عوامل عدم مدیریت این مشکلات دخالت سیاسیون در آنها است؛ به ویژه‌ در حوزه آب. از آن جا که سیاسیون اشراف علمی دقیقی ندارند و مسائل را ساده سازی می‌کنند، باعث می‌شود که مشکلاتی ایجاد شود.

وی در ادامه، تاکید کرد: ما باید برای آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم، چرا که تغییرات اقلیمی نشان می‌دهد که تا سال 2050 ایران خشک‌تر خواهد شد. نباید سیلاب‌های اخیر منجر به غفلت شود و طرح‌های انتقال آب متاثر از سیلاب‌ها قرار گیرد.  سیلاب‌های اخیر منجر به افزایش سطح آب منابع زیر زمینی نخواهد شد.

یوسفی در پایان گفت‌: از سوی دیگر باید از بزرگنمایی و سیاسی کاری در سیل فاصله گرفت. بنده از دولت تقاضا دارم نسبت به تجهیز کمپ‌ها و اردوگاه و کمبود ماشین آلات لازم، اطلاع رسانی درباره سیل و حل مشکلات مردم اقدام کند.

انتهای پیام 


http://www.mohitzist.ir/fa/content/4467