کد مطلب:3364
تاریخ انتشار:16 دی 1397 ساعت 17:23
چاپ چاپ

برنامه اقدام ملی حفاظت لاک‌پشت‌های دریایی تدوین می‌شود

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت لاک پشتهای دریایی خبر داد و گفت: با یک برنامه منسجم و واحد پایش و حفاظت از لاک پشت‌های دریایی انجام می شود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت لاک پشتهای دریایی خبر داد و گفت: با یک برنامه منسجم و واحد پایش و حفاظت از لاک پشت‌های دریایی انجام می شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، پروین فرشچی درنشست هم‌اندیشی تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت لاک پشت‌های دریایی که با حضور داود میرشکار - مدیر کل دفتر زیست بوم‌های دریایی،کارشناسان محیط زیست دریایی، کارشناسان محیط زیست استان‌های ساحلی و مدیران محیط زیست مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در سازمان محیط زیست برگزار شد، هم افزایی بین تمامی ذینفعان برای تدوین و اجرایی این برنامه اقدام ملی را ضروری دانست و در ادامه گزارشی از اقدامات معاونت محیط زیست دریایی برای حفاظت از لاک پشت های دریایی ارائه کرد.

داود میرشکار نیز در این نشست به اقدامات ملی پایش و حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در سه استان بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان اشاره و اظهارکرد: پاکسازی سواحل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی شمارش تخم‌ها ، بیومتری آن‌ها تک‌گذاری و بیومتری لاک‌پشت‌هایی که برای تخم گذاری به سواحل مراجعه می کنند از جمله اقداماتی است که هر ساله از اواسط اسفند ماه برای حفاظت از لاک پشت‌ها در سواحل جنوبی کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شمارش و بیومتری جوجه لاک پشت‌ها، تهیه و نصب تابلوهای هشدار دهنده در سواحل مستعد تخم گذاری مدیریت منابع نوری هنگامی که جوجه لاک‌پشت‌ها به سمت دریا می‌روند از دیگر اقداماتی است که برای حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی انجام می‌شود.

میرشکار تصریح کرد: تجربیات کارشناسان می‌تواند به یک هم‌افزایی در تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت لاک‌پشت‌های دریایی تبدیل شود تا با یک برنامه منسجم و واحد وظیفه پایش و حفاظت را این گونه‌های ارزشمند را برعهده بگیریم .

وی ادامه داد: تدوین برنامه اقدام ملی سایر گونه‌های ارزشمند به ویژه گونه‌های درحال انقراض و اطلس محیط زیست دریایی در دستور کار معاونت محیط زیست دریایی قرار دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، اقدامات و رویکردهای معاونت محیط زیست دریایی، اقدامات و رویکردهای مناطق آزاد تجاری و اقتصادی ،وضعیت فعلی لاک پشتهای دریایی، در این نشست ارائه شد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/3364