کد مطلب:3319
تاریخ انتشار:10 آذر 1397 ساعت 15:32
چاپ چاپ

خسارت سرما و خشکسالی به جنگل‌های خراسان‌شمالی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی گفت: 2500 هکتار از جنگل‌های این استان بر اثر سرمازدگی و خشکسالی دچار آسیب شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی گفت: 2500 هکتار از جنگل‌های این استان بر اثر سرمازدگی و خشکسالی دچار آسیب شدند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، «حسن وحید» افزود: عوامل مذکور موجب شیوع بیماری و آفت‌هایی چون ابریشم بافت ناجور و ذغالی بلوط در سطح جنگل‌های این استان شده که آن‌ها نیز موجب بروز خسارت شده است.

وی ادامه داد: جنگل‌های خسارت دیده بیشتر در مناطق جنگلی هیرکانی در مانه و سملقان و جنگل‌های شهرستان راز و جرگلان بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی افزود: سرمازدگی شدید در محدوده جنگل‌های هیرکانی سبب ضعف درختان بلوط و بیماری ذغالی بلوط هم به‌صورت پراکنده در جنگل‌های هیرکانی شهرستان مانه و سملقان مشاهده می‌شود.

وحید تصریح کرد: به منظور جلوگیری از بروز خسارت‌های فراوان اقداماتی چون آبیاری مراقبتی از سطح جنگل‌های استان، جلوگیری از ورود دام در مناطق جنگلی، جمع‌آوری درختان دچار آفت شده و ... از جمله اقداماتی بوده که تاکنون انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در همه سطوح جنگلی استان که به مساحت 434 هزار و 550 هکتار است عملیات حفاظتی هم انجام شده است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/3319