کد مطلب:3299
تاریخ انتشار:28 آبان 1397 ساعت 22:04
چاپ چاپ

اقدامات اخیر برای حفظ تنوع زیستی امیدبخش است

گزارش‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۵ درصد از خشکی‌های زمین و هفت درصد از نواحی دریایی تحت پوشش مناطق حفاظت شده قرار دارند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۵ درصد از خشکی‌های زمین و هفت درصد از نواحی دریایی تحت پوشش مناطق حفاظت شده قرار دارند و یافته‌ها نشان‌دهنده افزایش وسعت مناطق حفاظت‌شده‌ی جهان طی دو سال اخیر است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در گزارش تازه‌ای تحت عنوان "2018 latest Protected Planet Report" تاکید شده است که با اقدامات حفاظتی از ۱۵ درصد خشکی‌ها و هفت درصد اقیانوس‌های جهان، بهتر محافظت می‌شود و این امر نشان می‌دهد که جهان در مسیر تحقق اهداف تعیین شده برای حفاظت از محیط زیست است.

کارشناسان در این رابطه به بررسی پیشرفت "اهداف تنوع زیستی آیچی 11" پرداختند که به دنبال مدیریت اثربخش و برابر در ۱۷ درصد از مناطق خشکی و ۱۰ درصد از نواحی دریایی و ساحلی تا سال ۲۰۲۰ است.

در این گزارش آمده‌ است که جهان در مسیر تحقق این هدف قرار گرفته و همچنین بر ضرورت دستیابی به دیگر جنبه‌های این هدف تا سال ۲۰۲۰ تاکید شده‌ است.

تا جولای ۲۰۱۸ میلادی، بیش از ۲۰ میلیون کیلومتر مربع از مناطق خشکی زمین و نزدیک به ۲۷ میلیون کیلومتر مربع از نواحی دریایی به عنوان مناطق حفاظت‌شده مشخص شده‌ است. این آمار نشان‌دهنده افزایش ۰.۲ درصدی از مناطق خشکی و ۳.۲ درصد از نواحی دریایی به مناطق حفاظت شده از زمان انتشار آخرین گزارش در سال ۲۰۱۶ است.

به گزارش سایت اطلاع رسانی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت، مدیر مرکز حفاظت محیط زیست ملل متحد با بیان اینکه رشد پیوسته مناطق حفاظت شده در سراسر جهان برای آینده تنوع زیستی حائز اهمیت است، گفت: افزایش قابل توجه در حفظ محیط زیست دریایی طی دو سال گذشته نقش کلیدی در حفظ سلامت اقیانوس‌ها بازی می‌کند و حاصلِ همکاری‌های مستحکم بین کشورها، سازمان‌های غیردولتی و بین المللی است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/3299