کد مطلب:3298
تاریخ انتشار:28 آبان 1397 ساعت 22:01
چاپ چاپ

جهان، چند سال برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار آب وهوایی فرصت دارد؟

بر اساس گزارش سازمان ملل جهان تنها ۱۲ سال فرصت دارد تا از بروز حوادث فاجعه‌انگیز آب و هوایی جلوگیری کند.

بر اساس گزارش سازمان ملل جهان تنها ۱۲ سال فرصت دارد تا از بروز حوادث فاجعه‌انگیز آب و هوایی جلوگیری کند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از گاردین، مقامات بریستول اعلام کردند: شرایط آب و هوایی در این منطقه طوری است که مسئولان را متعهد به استفاده از سوخت کربن خنثی تا سال ۲۰۳۰ کرده است و برای جلوگیری از فاجعه‌های مرتبط با شرایط آب و هوایی در تلاش هستند.

بسیاری از شهرها و کشورهای جهان در ارتباط با تغییرات اقلیمی نگران هستند و هدف خود را برای کنترل شرایط بر پایه کربن خنثی (انتشار کربن صفر) قرار داده‌اند.

گزارش سازمان ملل حاکی از آن است که باید قبل از نابودی زمین آن راحفظ کنیم.

محققان اعلام کردند: بریستول قصد دارد تا  در مورد برق تجدیدپذیر، ساختمان‌های بدون کربن و زیرساخت‌های حمل و نقل پاک سرمایه‌گذاری کند.

ممکن است با این روش در زندگی ساکنان شهری تغییراتی ایجاد شود. در واقع رسیدن به این هدف در حفظ یا بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهر بسیار تاثیر دارد. برای مثال تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی، افزایش استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی در کاهش ترافیک و بهبود نتایج سلامتی مرتبط با آلودگی هوا موثر است.

شهر بریستول انگلستان، شهری دانشگاهی با جوی جوان‌پسند و پر جنب‌ و جوش است و جاذبه‌های هیجان‌انگیزی در طول سال دارد و میزبان رویدادها و جشنواره‌های متعددی از کارناوال کارائیب تا جشنواره بالن‌هاست.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/3298