کد مطلب:3261
تاریخ انتشار:20 بهمن 1397 ساعت 20:12
چاپ چاپ

سازمان حفاظت محیط زیست با توسعه مخالف نیست

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست هیچ گاه با توسعه مخالف نیست بلکه توسعه‌ای قابل پذیرفتن است که درآن حفظ محیط زیست و توسعه پایدار لحاظ شود

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست هیچ گاه با توسعه مخالف نیست بلکه توسعه‌ای قابل پذیرفتن است  که درآن حفظ محیط زیست و توسعه پایدار لحاظ شود

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، پروین فرشچی در پنجمین کارگروه پنج گانه جایکا در استان هرمزگان که با حضور معاون سیاسی - امنیتی استانداری هرمزگان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ومدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان برگزارشد،گفت: پروژه انجام شده با همکاری جایکا به عنوان یک دستاورد برای استان‌های ساحلی و یا حتی کشورهای ساحلی خلیج فارس و دریای عمان است.

وی تاکید کرد: برای اینکه توسعه‌ای‌ را در منطقه‌ای رقم بزنیم باید محیط زیست و داشته‌های خود را بشناسیم. این پروژه نقشه راه را به ما نشان می‌دهد که توسعه باید در چه مکان‌هایی اتفاق بیفتد.

فرشچی تصریح کرد: جانمایی و استقرار صنایعی که  می تواند دوستدار محیط زیست باشند و به محیط زیست صدمه نزند می تواند با حفظ توسعه پایداراتفاق بیفتد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ما وقتی پیشرفت‌های دیگر را بررسی می کنیم می بینیم در آن  توسعه و هم الزامات محیط زیست رعایت شده است که این خود، الگو است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور باید بر مبنای توسعه پایدارپیش برود، گفت: آنچه در برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور مطرح است به خصوص دراین منطقه که مکران هم بخشی از آن دراستان هرمزگان است، اهمیت زیادی برای ما دارد زیرا قبول داریم که توجه به مسئله دریا و اقتصادمحور دریا خیلی دیر در کشور ما اتفاق افتاده است .

فرشچی اضافه کرد: ۲۳صنعت جدید دراین منطقه استقرارپیداخواهد کرد که خود نیازمند شناسایی کامل محیط زیست است . برای ما استانهای ساحلی کشور خصوصا جنوب کشور مهم است ودر این خصوص اطلاعات کافی ولازم را باید داشته باشیم تا بتوان پذیرای توسعه باشیم .

فرشچی ادامه داد: به نحو احسن باید از بودجه استفاده کرد. نیروی انسانی برای هرکشور ثروت محسوب می شود وخوشبختانه چندین سال یا چندین دهه شاهد تلاش و فعالیت بهترین ودلسوزترین پژوهشگران ودانشمندان در کشور هستیم.

وی در سخنان پایانی خود از حضور فعال بانوان در حوزه محیط زیست و سایر عرصه های کشور تقدیرکرد.  

مجید وفادار- مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان - گفت: تخریب محیط زیست آثار نامطلوبی را به جا می‌گذارد و متاسفانه این اثرات قابل جبران نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست وی در پایان گفت: اگر در گوشه‌ای از جهان هستی ناملایمات زیست محیطی را رخ دهد آثار آن بر این کره هستی پدیدار خواهد شد. این پروژه برای ما نقشه راه است. استان هرمزگان با توجه به وسعت نوار ساحلی طولانی و چندین تالاب بین المللی خود دارای پتانسیل عظیمی است. برای ما ارزیابی استراژیک خیلی مهم است تا بتواند با رعایت الزامات پروژه و برنامه ها را در کنار هم قرار دهد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/3261