کد مطلب:3226
تاریخ انتشار:21 مهر 1397 ساعت 18:31
چاپ چاپ

اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت هشدار داد:

زمان برای حفظ بسیاری از گونه‌ها رو به اتمام است

گونه‌های جانوری و گیاهی در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای تحت تاثیر تغییرات اقلیمی قرار دارند.

اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) در مطالعه‌ای که به ارزیابی آسیب‌پذیری گونه‌های جانوری و گیاهی در برابر تغییرات اقلیمی پرداخته هشدار داد: زمان برای حفظ بسیاری از گونه‌ها رو به اتمام است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، کارشناسان این اتحادیه اظهار داشتند: گونه‌های جانوری و گیاهی در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای تحت تاثیر تغییرات اقلیمی قرار دارند و در نتیجه به راهکارهای موثرتری نیاز است تا آسیب‌پذیری آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد. در چنین شرایطی این امکان وجود دارد گونه‌هایی که در معرض بیشترین خطر قرار دارند شناسایی شوند.

به گفته کارشناسان، تغییرات اقلیمی بر گونه‌های مختلف با تاثیرگذاری متفاوتی همراه است. در این بررسی جدید، دستورالعمل‌های کاربردی و کارشناسی ارائه شده که نشان می‌دهد چگونه می‌توان آسیب‌پذیری این گونه‌ها را به شکلی دقیق و مطمئن ارزیابی کرد.

در حقیقت شناخت کافی از آنچه گونه‌های جانوری را آسیب‌پذیر می‌سازد، تضمین می‌کند که آیا اقدامات محیط زیستی در راستای حفاظت از آنها اثربخشی کافی را داشته است یا خیر؟

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی این اتحادیه، تاثیر تغییرات آب و هوایی بر گونه‌های جانوری و گیاهی شامل موارد مختلفی می‌شود که از آن جمله می‌توان به بالا آمدن سطح آب دریا یا تغییر در دسترسی به غذا اشاره کرد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/3226