کد مطلب:31703
تاریخ انتشار:31 اردیبهشت 1404 ساعت 10:20
چاپ چاپ

لزوم طراحی آموزش محیط‌ زیست متناسب با ویژگی‌های روان‌شناختی گروه‌های سنی

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان با اشاره به چالش‌های نوظهور محیط‌زیستی بر لزوم به‌کارگیری روش‌ها و ابزارهای نوین آموزشی در مواجهه با نیازهای جدید در حوزه آموزش، مشارکت و مسئولیت‌پذیری تأکید کرد.

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان با اشاره به چالش‌های نوظهور محیط‌زیستی بر لزوم به‌کارگیری روش‌ها و ابزارهای نوین آموزشی در مواجهه با نیازهای جدید در حوزه آموزش، مشارکت و مسئولیت‌پذیری تأکید کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محمد مدادی در آیین افتتاحیه هشتمین همایش بین‌المللی آموزش محیط‌زیست که با هدف ایجاد زمینه‌ای مناسب برای هم‌اندیشی، تبادل اطلاعات علمی و انتقال تجربیات و دستاوردهای پژوهشگران این حوزه در دانشگاه پیام نور برگزار شد، با اشاره به چالش‌های نوظهور محیط‌زیستی، بر لزوم به‌کارگیری روش‌ها و ابزارهای نوین آموزشی در مواجهه با نیازهای جدید در حوزه آموزش، مشارکت و مسئولیت‌پذیری تأکید کرد.

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان با بیان اینکه طراحی آموزش‌های محیط‌ زیستی باید متناسب با ویژگی‌های شناختی و روان‌شناسی گروه‌های سنی انجام شود، افزود: در سیاستگذاری‌های آموزشی باید به مسائلی چون متناسب‌سازی ابزارها و روش‌ها، توزیع هدفمند آگاهی، ایجاد دغدغه‌مندی معقول، پرهیز از عادی‌سازی نابهنجاری‌ها و پیشگیری از حساسیت‌زدایی ناشی از بمباران اطلاعاتی توجه شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، مدادی در پایان بر ضرورت راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی میان‌رشته‌ای محیط زیست تأکید کرد و پیشنهاد داد: دروس تخصصی محیط زیست متناسب با هر رشته دانشگاهی مانند روان‌شناسی محیط زیست، فلسفه محیط زیست و دیپلماسی محیط زیست در تمام رشته‌های تحصیلی از علوم پایه تا علوم انسانی و فنی مهندسی، طراحی و اجرا شود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/31703