کد مطلب:3163
تاریخ انتشار:12 شهریور 1397 ساعت 15:33
چاپ چاپ

به دنبال خروج از اتحادیه اروپا مطرح شد؛

آخرین فرصت‌های انگلیس برای حفظ محیط زیستِ این کشور

کارشناسان محیط زیست هشدار دادند: وزرای انگلیس ممکن است تنها ۱۲ ماه برای نجات محیط زیستِ ویران این کشور و حفظ پرندگان و حیوانات در معرض خطرِ آن فرصت داشته باشند.

کارشناسان محیط زیست هشدار دادند: وزرای انگلیس ممکن است تنها ۱۲ ماه برای نجات محیط زیستِ ویران این کشور و حفظ پرندگان و حیوانات در معرض خطرِ آن فرصت داشته باشند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این نتیجه گیری کلیِ "مایکل کلارک"، مدیر اجرایی "جامعه سلطنتی حفاظت از پرندگان" (RSPB) است که هشدار داده لوایح پارلمانی که در طول سال آینده منتشر می‌شود باید تغییراتی اساسی در نحوه فعالیت در مزارع و شیلات به وجود آورد تا حیات وحش و محیط زیست کشور از شرایط خطرناکی که دارد نجات یابد.

وی تاکید کرد: اگر در تصمیم‌گیری در این زمینه شکست بخوریم باید بهای آن را در سال های آینده بپردازیم.

در همین راستا سه پیش‌نویس پیشنهادی در زمینه کشاورزی، شیلات و محیط زیست جایگزین قوانین اتحادیه اروپا خواهد شد که هم اکنون کنترل کشاورزی، صنعت ماهیگیری و کیفیت هوا،‌ آب و حیات وحش انگلیس را در دست دارد. دولت انگلیس هنوز اطلاعاتی در مورد جزئیات این لوایح منتشر نکرده اما بسیاری از فعالان محیط زیست این نگرانی را دارند که قوانین جدید در ارائه توانایی لازم برای ترمیم بحران‌های زیست محیطیِ کشور ناکام بمانند.

کلارک در این ارتباط اظهار کرد: از سال ۱۹۸۰ در سراسر اروپا ۴۲۰ میلیون پرنده به دلیل کشاورزی مدرن از مناطق روستایی ناپدید شده که با کاهش فاجعه بار ۷۵ درصدی جمعیت حشرات در همین دوره زمانی منطبق بوده است.

همچنین مطالعات نشان می‌دهد که جمعیت خرگوش‌ها در مناطق مرتفع شرقی اسکاتلند از اواسط قرن بیستم کاهش ۹۹ درصدی داشته که در پی ریشه کن کردن خلنگ زارها برای کاشت جنگل‌های مخروطیان رخ داده است.

با توجه به علل این کاهش می‌توان تشدید و گسترش کشاورزی و تغییرات در استفاده از زمین‌ها را اصلی ترین دلیل این بحران‌ها دانست. "سیاست مشترک اتحادیه اروپا" (CAP) نیز نقش خروجی کشاورزی را در این زمینه مهمتر از تمام دلایل دیگر دانسته که باعث نابودی خانه‌ها و منابع غذایی پرندگان، حیوانات و حشرات بی شماری شده است.

اکنون با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و سیاست مشترک اتحادیه اروپا، این کشور آخرین فرصت را در طول یک نسل برای جبران این خسارت‌ها خواهد داشت و چنانچه نتواند در تصمیم گیری برای تعیین و اجرای قوانین موفق عمل کند بهای سنگینی در آینده پرداخت خواهد کرد.

به گزارش گاردین، انگلیس یکی از بدترین کشورهای جهان از نظر تخریب زیست محیطی به شمار رفته و در فهرستی که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد به عنوان ۲۹ مین کشور از لحاظ تخریب زیست محیطی عنوان شده بود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/3163