کد مطلب:3082
تاریخ انتشار:26 دی 1397 ساعت 13:29
چاپ چاپ

تولید انبوه تایرهای سبز دوستدار محیط زیست با 30 درصد راندمان بیشتر در انتظار حمایت دولت

شرکت کویر تایر موفق به تولید تایرهای سبز دوستدار محیط زیست شده است که عملکرد آن در شرایط سرویس به میزان حداقل 30 درصد بیشتر از تایرهای معمولی می باشد.

مدیر عامل شرکت کویرتایر گفت: این شرکت موفق به تولید تایرهای سبز دوستدار محیط زیست شده است که عملکرد آن در شرایط سرویس به میزان حداقل 30 درصد بیشتر از تایرهای معمولی می باشد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مهندس زینلی با اشاره به این که تولید تایرهای سبز با توجه به مشکلات زیست محیطی تایرهای معمولی در جهان رو به گسترش است افزود: بر این اساس شرکت کویر تایر طی سال‌های گذشته با توجه به مسوولیت‌ اجتماعی خود برای حفاظت ازمحیط زیست اقدام به انجام مطالعات گسترده در حوزه تایرهای سبز کرد.
وی افزود: تایر سبز محصولی است که کمترین انرژی برای تولید آن صرف شود، کمترین آسیب را به طبیعت وارد آورده و نهایتا در چرخه بازیافت قرار گیرد.
مدیر عامل شرکت کویرتایر گفت: در این راستا شرکت کویر تایر موفق شد با تکنولوژی روز دنیا نسبت به تولید تایر سبز برای نخستین بار در کشور اقدام کند. این تایرها دارای ویژگی هایی همچون جایگزین شدن مواد دوستدار محیط زیست در تایر برای نخستین بار در کشور، کاهش مصرف انرژی در تولید یک حلقه تایر، کاهش وزن تایرهای تولیدی و هم زمان افزایش 30 درصدی عملکرد تایر در سرویس که موجب کاهش مصرف سوخت خودرو می‌شود، افزایش 30 درصدی عمر مفیدتایر و امکان استفاده از آن در چرخه بازیافت هستند.
به گفته وی با حذف مصرف روغن آروماتیک در تایر و جایگزینی آن با روغن سبز، مقدارPCA موجود در آمیزه های لاستیکی نیز که بر اساس استاندارد باید کمتر از 0.35 باشد در تایرهای سبز تولیدی به میزان 5% کاهش یافته  است که این امر نشان از کاهش قابل توجه آلایندگی این تایرها دارد.
مدیر عامل شرکت کویرتایر با اشاره به این که تایر سبز تولیدی شرکت کویر تایر با گذرانیدن تمامی آزمایش‌های داخل آزمایشگاهی ، جاده و میدانی، مجوزهای لازم را برای تولید انبوه کسب کرده است گفت: یکی از مشکلات تولید انبوه این تایرها استفاده از کائوچوی مصنوعی است که توسط شرکت های پتروشیمی‌ در داخل کشور تولید می‌شود.
وی تاکید کرد: در حال حاضر شرکت های پتروشیمی‌ داخلی همچنان کائوچوی مصنوعی گرید 1712 تولید می‌کنند که این کائوچو به دلیل دارا بودن روغن آروماتیک  به عنوان ماده ای غیر دوست دار محیط زیست معرفی شده و در اکثر کشورهای جهان کائوچوی 1723 جایگزین آن شده است.
مدیر عامل شرکت کویرتایر افزود: در کنار این امر هزینه تولید تایر سبز به دلیل مواد اولیه مورد استفاده و تکنولوژی جدید آن بیشتر است و از آنجایی که تایر جزو اقلام تعزیراتی است امکان افزایش قیمت آن به راحتی فراهم نیست و در این راستا در حال مذاکره با سازمان تعزیرات هستیم تا بتوان اختلاف قیمتی را بین تایرهای سبز و تایرهای معمولی در بازار قایل شد.
وی تصریح کرد: با توجه به افزایش 30 درصدی راندمان و عمرمفیدتایرهای سبز ، پیش‌بینی می‌کنیم در صورت وجود حمایت‌های دولتی در نرخ گذاری این تایرها بتوانیم در آینده نزدیک نسبت به تولید تایر سبز در سایزهای مورنیاز کشور اقدام کنیم.
انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/3082