کد مطلب:3016
تاریخ انتشار:22 اردیبهشت 1397 ساعت 08:56
چاپ چاپ

احیای تالاب‌ها برای کنترل گرد و غبار در اولویت است

تامین حق‌آبه تالاب‌ها برای احیای آن‌ها در دستور کار ویژه دولت قرار گرفته است.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت تالاب‌های کشور گفت: تامین حق‌آبه تالاب‌ها برای احیای آن‌ها در دستور کار ویژه دولت قرار گرفته است تا از تولید گرد و غبار محلی در مناطق مختلف کشور جلوگیری شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از سازمان حفاظت از محیط زیست، حمید ظهرابی در حاشیه بازدید از تالاب بین‌المللی کانی برازان مهاباد گفت: امسال با تاکید رییس جمهوری مبنی بر حفظ و احیای تالاب ها، حق‌آبه آن‌ها تامین می‌شود. بسیاری از تالاب‌های کشور در انتهای حوضه‌های آبخیز قرار دارد و برخی بهره‌برداران بالادستی به حق آبه تالاب‌ها تعدی می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال یک کارگروه ملی به ریاست معاون اول رییس جمهوری و دبیری سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای پیگیری برنامه‌های احیای تالاب‌ها تشکیل شده است.  جلب مشارکت مردم برای جریان سازی‌های اجتماعی و توسعه فعالیت‌های بومی و محلی با هدف تامین حق آبه تالاب‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در خصوص نقش مهم تالاب‌ها در اکوتوریسم گفت: در سایه مدیریت جامع زیست محیطی از تالاب‌ها و سرمایه گذاری ادارات میراث فرهنگی می‌توان از ظرفیت‌های گردشگری تالاب‌ها استفاده کرد و موجب توسعه اقتصادی منطقه شد.

ظهرابی با اشاره به ضرورت حفظ تنوع زیستی تالاب‌ها اظهارکرد: 9 برنامه مدیریتی برای حفظ تنوع گونه‌های پرندگان و جلوگیری از انقراض آن‌ها با مشارکت های مردمی آماده شده است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب تالاب کانی برازان مهاباد در زمان حاضر،گفت: کمبود آب در انتهای تابستان و آلودگی منابع تغذیه کننده آب تالاب مهمترین تهدیدهای این تالاب به شمار می‌رود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/3016