کد مطلب:2949
تاریخ انتشار:22 فروردین 1397 ساعت 14:32
چاپ چاپ

تحویل ۱۵۰۰ جلیقه‌ ضد گلوله به فرماندهان یگان محیط زیست کشور

از فردا صبح کلیه محیط بانان کشور حین ماموریت به جلیقه ضد گلوله مسلح هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از توزیع ۱۵۰۰ جلیقه ضد گلوله و ۶۸۰۰ زانوبند و آرنج بند ضد ضربه در بین محیط بانان کشور خبر داد و گفت: از فردا صبح کلیه محیط بانان کشور حین ماموریت به جلیقه ضد گلوله مسلح هستند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سرهنگ جمشید محبت خانی در مراسم رونمایی از تجهیزات محیط بانان اظهار کرد: امروز با حضور فرماندهان یگان محیط زیست استان‌ها جلیقه ضد گلوله محیط‌بان‌ها تحویل داده شد تا محیط بانان در برخورد با متخلفان شرایط بهتر حفاظتی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه متخلفانی که برای شکار غیرمجاز وارد مناطق چهارگانه می‌شوند مسلح هستند، گفت: این افراد معمولا در برخورد با محیط بان‌ها به جای متواری شدن یا مقاومت نکردن شروع به درگیری با محیط بان‌ها می‌کنند و در برخی موارد از سلاح گرم خود استفاده و به سمت محیط بان‌ها شلیک می‌کنند.

فرمانده یگان محیط زیست کشور افزود: طی ۳۸ سال گذشته ۱۲۰ محیط بان در درگیری با شکارچیان متخلف به شهادت رسیده‌اند همچنین ۱۵۰ محیط بان در چنین شرایطی جانباز شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که اگر محیط بانان از جلیقه ضد گلوله استفاده می‌کردند بالغ بر ۷۰ درصد این آمار کاهش می‌یافت.

محبت خانی با بیان اینکه رییس سازمان حفاظت محیط زیست خرید جلیقه ضد گلوله را در دستور کار قرار داد، گفت: خوشبختانه در جهت تحقق شعار امسال یعنی حمایت از کالای ایرانی با شرکت‌های داخلی قرارداد خرید تجهیزات ایرانی منعقد کردیم. کلیه جلیقه‌هایی که به محیط بانان تحویل داده شده توسط شرکت‌های داخلی تولید شده‌ است. امیدواریم با پوشیدن جلیقه ضد گلوله شاهد حفظ جان بیشتر محیط بانان و حفاظت دقیق‌تر از مناطق چهارگانه محیط زیست باشیم.

وی با اشاره به اینکه از روز گذشته ۱۵۰۰ جلیقه ضد گلوله بین محیط بانان سراسر کشور توزیع شده است،اظهارکرد: در حال حاضر ۳۴۰۰ محیط بان در سراسر کشور فعال هستند که با تحویل ۱۵۰۰ جلیقه صد درصد محیط بانان در ماموریت‌ها و هنگام شیفت دارای جلیقه خواهند بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه از فردا صبح هیچ محیط بانی بدون جلیقه ضد گلوله حین ماموریت نخواهیم داشت،گفت: علاوه بر جلیقه ضد گلوله، ۳۴۰۰ جفت زانوبند ضد ضربه و ۳۴۰۰ جفت آرنج بند ضد ضربه در میان محیط بانان توزیع شده است.

محبت خانی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست برنامه تقویت تجهیزات محیط بانان را در حوزه خودرو و موتورسیکلت در سال جاری در دستور کار دارد، گفت: در خریدهای بعدی طی سال جاری موتورسیکلت‌ها و خودروهای محیط بانان را نوسازی خواهیم کرد. افزون بر این استفاده از دوربین‌های مداربسته در مناطق چهارگانه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ دوربین روی پیراهن محیط بان‌ها نصب خواهد شد، گفت: به کمک این دوربین‌ها می‌توانیم ضمن کنترل عملکرد محیط بانان در شرایط برخورد با متخلفان مستندسازی کنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به کمبود نیروی محیط بان اظهار کرد: ۸۵۰۰ پست سازمانی محیط بان داریم که در حال حاضر تنها ۲۸۰۰ محیط بان وجود دارد بنابراین خواستار جبران کمبود نیروی محیط بان در مناطق مختلف کشور هستیم و از دستگاه‌های مرتبط جذب نیروی محیط بان را مطالبه می‌کنیم چون تاکنون تنها ۳۸ درصد پست‌های محیط بانی نیرو دارد.

محبت خانی درباره خرید کوادکوپتر گفت: تا سه ماه آینده توزیع کفش و لباس کار و فرم را برای محیط بانان انجام خواهیم داد و  چهار دست لباس و دو دست کفش برای آنها در نظر گرفته شده است. دو دست لباس فرم، دو دست لباس کار، یک جفت کفش فرم و یک جفت کفش برای کار پیش بینی شده است.

فرمانده یگان محیط زیست کشور با اشاره به همکاری نیروی انتظامی با محیط زیست کشور گفت: در شش ماه گذشته در سفرهای استانی تفاهم‌نامه‌ای با فرماندهان نیروی انتظامی استان‌های مختلف به منظور گسترش همکاری‌ها منعقد کردیم. این همکاری‌ها با توجه به نیازمندی استان‌های مختلف بومی سازی می‌شود. تاکنون با حضور در ۱۳ استان این تفاهم‌نامه را منعقد شده است و همکاری‌های‌مان را در قالب این تفاهم‌نامه آغاز کرده‌ایم. طی ماه‌های آینده با فرماندهان نیروی انتظامی سایر استان‌ها تفاهمنامه مشابه را امضا خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: تعداد کارکنان و تجهیزات ناجا با محیط زیست قابل مقایسه نیست اما خوشبختانه در نیروی انتظامی از جمله راهور اقبال خوبی برای کمک به محیط زیست وجود دارد. تا کنون هم همکاری‌های خوبی بین محیط زیست و نیروی انتظامی وجود داشته است اما سعی داریم از این به بعد از پتانسیل آن‌ها به نحو بهتری برای محیط زیست استفاده کنیم.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/2949