کد مطلب:2898
تاریخ انتشار:21 اسفند 1396 ساعت 10:04
چاپ چاپ

ورود آخرین سامانه بارشی سال 96 از جمعه

با توجه به مدل های هواشناسی پیش بینی می شود مردم تهران از جمعه (25 اسفند) شاهد آخرین بارش های سال 96 باشند.

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشورگفت: با توجه به مدل های هواشناسی پیش بینی می شود مردم تهران از جمعه (25 اسفند) شاهد آخرین بارش های سال 96 باشند.

مهندس مسعود حقیقت در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
با اشاره به تقویت جریانات جنوبی اظهار کرد: امروز بارش ها در جنوب، شرق و شمال تشدید می شود.

وی ادامه داد: ساکنان استان های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، غرب و شمال هرمزگان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان، سمنان و یزد شاهد رگبار باران و رعد و برق خواهند بود.

مهندس حقیقت افزود: همچنین شدت بارش ها در ارتفاعات استان خراسان شمالی و ارتفاعات شرقی البرز به ویژه شهرستان شاهرود و در مرز استان های گلستان و سمنان بیشتر است.

به گفته سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور مردم بعضی نقاط استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، البرز، قزوین، قم، مرکزی نیز از اواخر عصر امروز شاهد وزش باد شدید و گرد و غبار هستند.

***آب و هوای پایتخت؟
مهندس حقیقت در مورد وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده توضیح داد: پایتخت نشینان اواخر وقت امروز شاهد وزش باد شدید و در ارتفاعات شمال استان تهران بارش های پراکنده خواهند بود.

وی تاکید کرد: بیشینه دمای هوای تهران روز گذشته به 19 درجه بالای صفر و کمینه دما صبح امروز به 10 درجه رسید.

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور در مورد پیش بینی بارش در تهران نیز گفت: با توجه به مدل های هواشناسی پیش بینی می کنیم مردم تهران از جمعه هفته آینده (25 اسفند) شاهد آخرین بارش های سال 96 باشند؛ به شرطی که مدل ها تغییر نکند و سامانه ای که براورد می شود از غرب کشور وارد سرزمین ما شود؛ قوت خود را از دست ندهد.

وی گفت: با وجود این پیش بینی ها مبنی بر بارش در تهران، ساکنان پایتخت هفته آینده باید منتظر روزهای گرمی باشند و برآورد می کنیم بیشینه دمای هوا به 24 درجه بالای صفر در آخرین روزهای سال 96 و اوایل سال 97 برسد.

***گرم ترین و سردترین نقاط کشور
مهندس حقیقت در مورد گرم ترین و سردترین نقاط کشور اظهار کرد: شهرستان خیرآباد در استان زنجان با دمای 5 درجه زیرصفر، شهرستان ورزقان در استان آذربایجان شرقی و شهرستان میمه در استان اصفهان با 3 درجه زیر صفر و خلخال در استان اردبیل با 2 درجه زیر صفر طی 24 ساعت گذشته سردترین مناطق کشور بودند.

وی افزود: شهرستان پارسیان و لامرد در استان فارس و عسلویه نیز با 24 درجه بالای صفر بالاترین دما را به نام خود ثبت کردند.


***توصیه به زنبورداران و گردشگران کرانه خرز
مهندس حقیقت با اشاره به وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تاکید کرد: از آنجایی که بعضی زنبورها کوچ رو هستند و اکنون در مناطق جنوبی مانند شهرستان بستک در استان هرمزگان و پارسیان در استان فارس مستقر شده اند، بهتر است زنبورداران دریچه کندوها را به سمت مخالف باد قرار دهند تا وزش شدید باد موجب تخریب کندو و صدمه به زنبور و زنبورداران نشود.

وی همچنین با اشاره به مواج بودن دریای خزر نیز گفت: با توجه به اینکه اکنون فصل ماهیگیری نیست و بیشتر قایق های تفریحی در سواحل تردد می کنند بهتر از در ساعات بعدازظهر ترددها را محدود کنند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/2898