کد مطلب:2886
تاریخ انتشار:19 اسفند 1396 ساعت 11:54
چاپ چاپ

مجلس جرایم محیط زیست و منابع طبیعی را بازنگری می کند

کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در حال بررسی و بازنگری جرایم مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست برای تصویب در صحن علنی مجلس است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: این کمیسیون در حال بررسی و بازنگری جرایم مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست برای تصویب در صحن علنی مجلس است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، ابوالفضل ابوترابی در همایش منابع طبیعی و قانون که با حضور فرماندهان یگان‌های حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان در مجتمع شهید کاظمی نجف آباد برگزارشد با اشاره به تلاش های این کمیسیون برای اصلاح قوانین در راستای حفظ منابع طبیعی، آب و محیط زیست گفت: در تلاشیم تا با اصلاح قوانین، جرایم در عرصه‌های منابع طبیعی از حالت کیفری (در قانون حداکثر 6 ماه حبس دارد) به تخلف تغییر کند تا در قبال آن، فرد متخلف به کاشت درخت، حفاظت از مراتع و منابع طبیعی و انجام فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه محکوم شود.

نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به حفظ منابع طبیعی و آب تاکید شده اما متاسفانه حفظ این منابع در کشور مورد غفلت قرار گرفته است.

ابوترابی بیان کرد: بی توجهی به اجرای صحیح قوانین و جدی نگرفتن حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، کشور را با چالش هایی از جمله آلودگی هوا، هجوم ریزگردها، خشک شدن تالاب ها و رودخانه ها مواجه کرده است.

وی افزود: برای موفقیت در زمینه حفظ منابع طبیعی و محیط زیست باید از مشارکت مردم، دانش آموزان، دانشجویان، کشاورزان و دامداران استفاده کنیم.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس به کاهش نزولات آسمانی در استان اصفهان اشاره کرد و خشک شدن زاینده رود و تالاب گاوخونی را برای ساکنان این خطه خطرآفرین دانست و گفت: ضرورت دارد تا برای جلوگیری از تشدید مشکلات زیست محیطی اصفهان چاره اندیشی شود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/2886