کد مطلب:2883
تاریخ انتشار:17 اسفند 1396 ساعت 20:01
چاپ چاپ

رییس سازمان حفاظت محیط زیست: دریاچه ارومیه تا ۱۲ سال آینده به تراز اکولوژیک خود بر می گردد

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از بازگشت دریاچه ارومیه به تراز اکولوژیک خود تا ۱۲ سال آینده خبرداد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از بازگشت دریاچه ارومیه به تراز اکولوژیک خود تا ۱۲ سال آینده خبرداد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، عیسی کلانتری - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ظهر پنجشنبه در حاشیه همایش منطقه‌ای تغییرات اقلیمی در زنجان در جمع خبرنگاران، به شرایط نامطلوب آب در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: متأسفانه این استان مشکل آب دارد و تصمیماتی در رابطه با اصفهان اتخاذ شده تا مصرف آب به‌ مرور کم و کشت گلخانه‌ای جایگزین شود.

وی اظهار کرد: تمهیداتی در خصوص کم‌آبی استان اصفهان اندیشیده شده که به استان ابلاغ شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در جلسه اخیر دولت تشکیل کارگروهی در رابطه با سازگاری برای کم‌آبی و خشکی کشور تصویب شد تا در آینده با خسارت‌های تغییر اقلیم مواجه نشویم و خدمات را هماهنگ با شرایط کنیم.

کلانتری تأکید کرد: برای مقابله با کم آبی برای سال آبی بعد مقرراتی تصویب‌شده و برای ارتقای بهره‌وری آب و ممنوعیت کشت برنج خارج از شمال کشور تصمیماتی اتخاذشده است چراکه باید خودمان را با تغییر اقلیم هماهنگ کنیم.

 رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: تغییر اقلیم مشکلات جدی برای محیط‌زیست به وجود آورده و باید در مقابل آن خودمان را سازگار کنیم.

کلانتری از بازگشت دریاچه ارومیه به تراز اکولوژیک خود تا ۱۲ سال آینده خبر داد و گفت: دریاچه ارومیه وضعیت بدی ندارد و سطح آب دریاچه ۵ سانتی‌متر بالاتر از سال قبل است و اگر سالی ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه کنیم جای این امیدواری است که تا ۱۲ سال آینده دریاچه به تراز اکولوژیک برگردد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط‌بان‌ها یک اصل مهم در برنامه های سازمان محیط است، افزود: «لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل بانان» در مجلس در دست بررسی است.

کلانتری افزود: در حال حاضر جلیقه‌های ضد گلوله بین محیط‌بان‌های سراسرکشور در حال توزیع است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/2883