کد مطلب:2834
تاریخ انتشار:8 اسفند 1396 ساعت 15:54
چاپ چاپ

دوره آموزشی ملی پرورش اقتصادی شتر در بشرویه آغاز شد

حدود 500 نفر از بهره برداران، دامپزشکان و متخصصان پرورش شتر در دوره آموزشی پرورش اقتصادی شتر در بشرویه برای اولین بار گرد آمدند.

حدود 500 نفر از بهره برداران، دامپزشکان و متخصصان پرورش شتر در دوره آموزشی پرورش اقتصادی شتر در بشرویه برای اولین بار گرد آمدند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سید حمید عبدی - دبیر اجرایی دوره آموزشی ملی پرورش اقتصادی شتر در آیین گشایش این دوره گفت: برگزاری این دوره فصل جدیدی را در حوزه شترداری صنعتی و سودآور در شرق کشور به وجود می آورد.
وی افزود: از آنجا که آموزش یکی از مهم ترین حلقه های زنجیره توسعه پرورش اقتصادی شتر است، با حمایت انجمن علمی شتر ایران و دیگر دستگاه های اجرایی وابسته این دوره در سطح ملی برای رده های مختلف به مدت سه روز برگزار می شود.
وی بیان کرد: پرورش شتر مقوله ای جدید در استان خراسان جنوبی نیست و تغییر نگرش در زمینه چرخه پرورش شتر و تولید فرآورده های دامی وابسته به آن و سوق دادن شترداری سنتی به سمت شترداری صنعتی نیازمند همتی گسترده و همه جانبه است.
وی گفت: با توجه به ظرفیت های خوب بشرویه در حوزه پرورش شتر امیدواریم با فراهم آوردن زیرساخت هایی نظیر مجتمع های دامداری، آزمایشگاه های بهداشتی، ایجاد شرکت های دانش بنیان و از همه مهم تر احداث صنایع تکمیلی وابسته به این بخش شاهد رونق روزافزون شترداری صنعتی در بشرویه باشیم.
علیرضا زمان زاده - فرماندار بشرویه هم در این همایش گفت: با توجه به ویژگی های اقلیمی بشرویه که در منطقه گرم و کویری شده پرورش شتر به عنوان حیوانی با محصولات فراسودمند دارای توجیه اقتصادی است.
وی افزود: پرورش شتر پتانسیلی است که خشکسالی را به فرصت تبدیل کرده و ظرفیت های خوب اقتصادی را در حوزه روستایی و عشایری برای بهره برداران به همراه دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به کمبود شدید ریزش های جوی در منطقه بشرویه که این شهرستان را در ردیف مناطق خشک ایران قرار داده، یکی از راهگشاترین مسایل برای رونق و شکوفایی اقتصاد کشاورزی و دامپروری که معیشت اکثر مردم ساکن در این مناطق است، کمک به توسعه پرورش اقتصادی شتر است.
لازم به ذکر است شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/2834