کد مطلب:2707
تاریخ انتشار:2 بهمن 1395 ساعت 10:45
چاپ چاپ

اعلام وضعیت اضطراری در لندن به دلیل آلودگی هوا

پایتخت انگلیس به دلیل آلودگی شدید هوا در وضعیت آماده باش کامل قرار گرفت.

شهرداری لندن پایتخت انگلیس به علت افزایش آلودگی هوا در این کلان شهر و رسیدن آن به سطح بی سابقه، آماده باش کامل اعلام کرده است.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، وزارت محیط زیست انگلیس اعلام کرده است طی سه روز آینده درصد آلودگی هوا در لندن افزایش خواهد یافت که به خصوص سالمندان و کودکان از حضور در مناطق شلوغ خودداری کنند و از فعالیتهای سنگین در هوای آزاد پرهیز شود.
خبرنگار اسکای نیوز گفت: هوای لندن در حد خفگی است و درصد آلودگی هوا در آن به سطحی رسیده  که نیازمند تدابیری قاطعانه‌ای است
پایتخت انگلیس که از آلوده ترین پایتختهای جهان به شمار می رود، از روز پنج شنبه آتی به مدت سه روز شاهد وضع اضطراری خواهد بود که می باید بالاترین حد احتیاط اتخاذ شود.
 
فاجعه 1952
حال و هوای پایتخت انگلیس، یادآور آن چیزی است که لندن در  سال 1952 شاهد آن بود، هنگامی که آلودگی شدید هوای این شهر به مرگ نزدیک به دوازده هزار نفر انجامید.
صادق خان شهردار لندن که آلودگی هوا در شهر را خطری جدی برای سلامت عمومی بیان کرد نسبت به ضرورت پیروی از تدابیر سلامت در مناطق مرکزی، تجاری، گردشگری و شلوغ لندن تا زمان بازگشت سطح آلودگی به شرایط سالم  هشدار داد به ویژه اینکه وی اعتقاد دارد مقابله با آلودگی از اولویتهای وی است.
صادق خان در این باره گفت: «سطح بالای ذرات سمی در هوا برای اهالی لندن، مسئله مرگ و زندگی است. بسیاری از دوستانمان به علت آلودگی هوا از مشکلاتی رنج می برند، بنابراین باید سطح آلودگی را کاهش داد.»

سطح آلودگی هوا بسیار بالاست !
وزرات محیط زیست انگلیس، با انتشار بیانیه ای تدابیر سلامت را اعلام کرد که می توان به دوری از محلهای بسیار شلوغ، و پرهیز از فعالیت بدنی در هوای آزاد در سه روز آتی به ویژه برای سالمندان، کودکان و بیماران قلبی، ریوی اشاره کرد.
فعالان مدافع محیط زیست بر این باورند که سطح آلودگی هوای موجود، نشان دهنده بحرانی بودن اوضاع و لزوم اجرای تدابیری ریشه ای برای حل این بحران است.
جنی پاتیس عضو جمعیت دوستداران محیط زیست انگلیس در این باره گفت: «سطح آلودگی هوا بسیار بالاست، در حالی که حتی سطح آلودگی متوسط نیز خطرناک است و خطرناکتر از آن این است که در این شرایط ما از مردم می خواهیم فعالیت های خود را کاهش دهند، در حالی که لازم است حرکت وسایل نقلیه که اساس این مشکل هستند متوقف شود.»

ترافیک شدید
برای کاهش سطح آلودگی در شهرها و روستاها، اتحادیه اروپا بر لزوم توجه به کاستن سطح دی اکسید نیتروژن تأکید می کند، گازی که معمولا در اثر حرکت وسایل نقلیه تولید می شود.
لازم به ذکر است که لندن تنها در پنج روز نخست سال جدید (2017) از مرز حد مجاز آلودگی سالیانه عبور کرد.
لندن با مشکلات گوناگونی از جمله ترافیک شدید و اعتصابهای کارکنان و راننده های وسایل نقلیه عمومی و همچنین اوضاع نابسامان خدمات بهداشتی روبرو است اما آلودگی هوا ، مشکلی است که زندگی شهروندان را به خطر می اندازد و در نهایت یافتن راه حلی برای آن باید به اولویتی چه برای دولت انگلیس و چه برای مسئولان پایتخت تبدیل شود.
انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/2707