کد مطلب:23936
تاریخ انتشار:17 اردیبهشت 1402 ساعت 13:16
چاپ چاپ

وقتی زباله‌های رنگی ارزشمند می‌شود

دانشمندان از ضایعات میوه‌ها برای استخراج انرژی استفاده می‌کنند.

دانشمندان از ضایعات میوه‌ها برای استخراج انرژی استفاده می‌کنند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ارث، گروهی از محققان به سرپرستی دانشگاه بریتیش کلمبیا ظرفیت استفاده از ضایعات میوه که شامل مواد جامد و شیرابه است را برای تأمین انرژی پیل‌های سوختی بررسی کردند.

انرژی حاصل از ضایعات مواد غذایی هنوز در مقایسه با نیروی باد یا خورشید محدود است اما کارشناسان اطمینان دارند که انرژی خروجی مواد غذایی دور ریخته شده و به ویژه ضایعات میوه می‌تواند کمک‌کننده باشند.

در حال حاضر ضایعات مواد غذایی یک مشکل بزرگ در شهرهای سراسر جهان است؛ بنابراین مهار این ضایعات و تبدیل آن به انرژی گام بزرگی برای حل این مشکل خواهد بود.

هیرا ظفر، سرپرست این مطالعه، گفت: امروز زباله‌های غذایی یک چالش برای پیامدهای زیان‌بار زیست‌محیطی، اقتصادی و اجتماعی است و روش‌های کنونی تصفیه زباله، مانند دفن زباله و سوزاندن، با طیف گسترده‌ای از اثرات نامطلوب زیست‌محیطی از جمله شیرابه زباله‌های اسیدی، آلودگی هوا، تولید متان و انتشار آلاینده‌های مضر که منجر به تخریب محیط‌ زیست و خطرات سلامتی می‌شود، همراه است.

اگرچه چالش‌های زیادی در تبدیل ضایعات مواد غذایی به انرژی زیستی در مقیاس تجاری باقی مانده اما این یافته‌ها ظرفیت بزرگ سلول‌های سوختی میکروبی را برجسته می‌کند.

این مطالعه در مجله Bioresource Technology منتشر شده است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/23936