کد مطلب:23740
تاریخ انتشار:21 اسفند 1401 ساعت 10:22
چاپ چاپ

گربه‌هایی که برای دیدن‌شان سر و دست می‌شکنند

جاذبه گردشگری همیشه یک بنای تاریخی چندصدساله یا یک اثر هنری گران‌قیمت نیست،‌ گاهی اوقات موجودات بازیگوش خیابانی نیز به بهانه‌ای برای بازدید از یک مکان تبدیل می‌شوند.

جاذبه گردشگری همیشه یک بنای تاریخی چندصدساله یا یک اثر هنری گران‌قیمت نیست،‌ گاهی اوقات موجودات بازیگوش خیابانی نیز به بهانه‌ای برای بازدید از یک مکان تبدیل می‌شوند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
یک گربه چاق سیاه‌وسفید به تازگی یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری شهر «شچچین» واقع در لهستان شده است. «گاسِک»(Gacek) گربه‌ای است که در یک جعبه چوبی در هفتمین شهر بزرگ لهستان زندگی می‌کند و توجه گربه‌دوستان سراسر جهان را جلب کرده است.

این گربه تپلی پیش‌تر در رتبه‌بندی «گوگل مپ»، ۵ ستاره دریافت کرده و بیش از ۲۵۰۰ نظر درباره او ثبت شده است. این گربه در ۴۸ ساعت نخست فهرست‌بندی جدید «گوگل‌مپ»، حدود ۵۰۰ نظر و در رتبه‌بندی بعدی، به طور میانگین ۵ ستاره دریافت کرد که از آمار سایر جاذبه‌های گردشگری شهر بندری «شچچین»‌، از جمله یک قلعه قرن دوازدهمی بالاتر است.

این گربه که نام او به لهستانی «خفاش گوش‌دراز» معنی می‌شود،‌ سال‌هاست یکی از ساکنان این شهر و محبوب بازدیدکنندگان و شهروندان آن بوده است،‌ اما شهرت جهانی این گربه پس از ویدئویی پدید آمد که رسانه محلی «wSzczecinie»‌ در سال ۲۰۲۰ منتشر کرد و در فضای مجازی پربازدید شد.

حالا گربه‌دوستان از سراسر جهان به این شهر لهستان می‌آیند تا با گربه‌ مشهور آن ملاقات کنند. «من از اسلو به این شهر آمدم تا «گاسک»‌ را ببینم»، «می‌ارزید که سه ساعت سفر کنم و آخر سر هم تحویلم نگیرد»، «بسیار مفتخرم که با چنین موجود متشخصی ملاقات کردم»؛ این‌ها بخشی از نظراتی هستند که مردم و مسافران درباره «گاسک» به ثبت رسانده‌اند.

غذاهایی که بازدیدکنندگان به «گاسک» می‌دهند باعث شده ظاهر چاق‌وچلۀ او هر روز بزرگ‌تر شود، به همین دلیل یک پناهگاه محلی از مردم خواسته تا به این گربه مشهور غذا ندهند. روی تابلویی که کنار خانه چوبی او نصب شده از مردم خواسته شده است غذاهای تشویقی را در بسته‌بندی‌های دربسته قرار دهند تا سرپرست او آن‌ها را برایش باز کند. روی تابلو این عبارت نیز نوشته شده است: «من با کمال میل برای عکس گرفتن ژست می‌گیرم،‌ اما لطفا وقتی چُرت می‌زنم نوازشم نکنید.»

گربه‌های «ارنست همینگوی»

دوستداران این موجودات پشمالو، خانه و موزه «ارنست همینگوی»‌ در فلوریدا را نیز به عنوان یک مکان محبوب شناسایی کرده‌اند.

موزه «همینگوی»‌ علاوه بر این‌که محل سکونت سابق این رمان‌نویس بزرگ آمریکایی بود، خانه حدود ۵۰ گربه است که بیشتر آن‌ها از نسل «اسنوبال»، گربۀ «همینگوی» هستند.

گربه‌ای که باراک اوباما با او عکس یادگاری گرفت

اما «گاسک» تنها گربه مشهور دنیا نیست. «گلی»(Gli) گربه مشهور «ایاصوفیه» در ترکیه که سال ۲۰۲۰ زندگی‌اش پایان یافت نیز چندین سال یکی از سوژه‌های محبوب گردشگرانی بود که از این مسجد تاریخی بازدید می‌کردند.

این گربه که بیش از ۱۱۳هزار دنبال‌کننده در صفحه اینستاگرام شخصی‌اش داشت،‌ با بازدیدکنندگان ایاصوفیه عکس می‌گرفت و در سفر سال ۲۰۰۹ «باراک اوباما»‌ ـ رییس جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا ـ به ترکیه نیز عکسی از این گربه و «اوباما»‌ منتشر شد.

با این حال «گلی» تنها گربه محبوب ترکیه نبود. در سال ۲۰۱۶ در گزارشی اعلام کردند که مسؤولان شهرداری استانبول به درخواست مردم، مجسمه‌ای از گربه محبوب و چاقی به نام «تومبیلی»‌ را در محل زندگی او نصب کرده‌اند. این گربه در بین مردم منطقه‌ای از استانبول به دلیل بی‌تفاوتی به اطرافیان مشهور شده بود و در سال ۲۰۱۶ در پی انتشار عکسی که او را در یکی از مکان‌های موردعلاقه‌اش درحال استراحت نشان می‌داد، به شهرت جهانی رسید و در همان سال از دنیا رفت. شهرداری استانبول در چهارم اکتبر سال ۲۰۱۶ همزمان با روز جهانی حیوانات، از مجسمه او رونمایی کرد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/23740