کد مطلب:22712
تاریخ انتشار:15 اسفند 1401 ساعت 09:22
چاپ چاپ

بارش باران در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران، گاهی وزش باد و رعد و برق، رگبار پراکنده و احتمال تگرگ همچنین کاهش دما در بیشتر استان‌ها خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران، گاهی وزش باد و رعد و برق، رگبار پراکنده و احتمال تگرگ همچنین کاهش دما در بیشتر استان‌ها خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: دوشنبه (۱۵ اسفند) به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از شمال غرب، غرب و شمال خوزستان ابرناکی و بارش باران، گاهی وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. در ارتفاعات بارش به‌صورت برف است و در جنوب آذربایجان غربی و غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه بارش شدت خواهد داشت.

وی ادامه داد: سه‌شنبه (۱۶ اسفند) گستره فعالیت سامانه بارشی کل استان‌های واقع در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط اصفهان را دربر خواهد گرفت و سبب بارش و کاهش دما به‌ویژه در شمال غرب کشور می‌شود همچنین با شمالی شدن جرایانات روی دریای خزر بارش و کاهش دما در سواحل شمالی و خراسان شمالی نیز رخ می‌دهد و دریای خزر مواج است. در کرمانشاه، لرستان، نیمه‌غربی چهارمحال و بختیاری و شمال تهران، البرز و قزوین بارش شدت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: چهارشنبه (۱۷ اسفند) به‌تدریج فعالیت سامانه در سواحل دریای خزر ، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، کاهش و در دامنه‌های جنوبی البرز و نوار غربی به‌ویژه در جنوب غرب و غرب کشور افزایش می‌یابد. در این روز در نقاطی از اصفهان، یزد و خراسان رضوی نیز افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.  

به گفته وی بارش‌ها در غرب کردستان و کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال شرق خوزستان و نیمه‌غربی چهار محال و بختیاری بارش شدت خواهد داشت و در ارتفاعات بارش برف و در دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ انتظار می‌رود.

ضیاییان در ادامه گفت: پنجشنبه (۱۸ اسفند) علاوه بر کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در غرب سواحل دریای خزر نیز بارش رخ می‌دهد. در جنوب آذربایجان غربی،کردستان، زنجان، کرمانشاه، شرق لرستان، شمال تهران، تهران، البرز، قزوین و در استان گیلان بارش شدت خواهد داشت و در برخی نقاط مرکز ، شرق و شمال شرق نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. غرب دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: جمعه (۱۹ اسفند) از مقدار بارندگی در شمال غرب و استان‌های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور کاسته می‌شود و بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما در این مناطق مورد انتظار است. طی این روز در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان و خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه وبویر احمد، شمال فارس، مناطقی از یزد، اصفهان، شمال کرمان و منطقه خراسان همچنین در شرق سواحل دریای خزر بارش پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۶ اسفند ) نیمه‌ابری تا ابری  در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید با احتمال تگرگ و در شب کاهش محسوس دما با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و روز  چهارشنبه ( ۱۷ اسفند ) نیمه‌ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار باران و وزش باد با احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ اسفند) بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۱- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/22712