کد مطلب:22706
تاریخ انتشار:14 اسفند 1401 ساعت 10:08
چاپ چاپ

هند در انتظار تابستانی داغ

سازمان هواشناسی هند هشدار داده است که این کشور بعد از ثبت گرمترین ماه فوریه خود از سال ۱۹۰۱ میلادی، احتمالا باید برای تابستانی طاقت‌فرسا آماده شود.

سازمان هواشناسی هند هشدار داده است که این کشور بعد از ثبت گرمترین ماه فوریه خود از سال ۱۹۰۱ میلادی، احتمالا باید برای تابستانی طاقت‌فرسا آماده شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در ماه فوریه امسال (ماه گذشته) میانگین حداکثر دمای روزانه ۲۹.۵ درجه سانتیگراد بود که بالاترین دما از زمان شروع ثبت دقیق رکوردها در هند است.

سازمان هواشناسی هند (آی ام دی) همچنین هشدار داد که احتمال بروز موج‌های گرما در ماه‌های مارس تا مه بیش از معمول است.

حرارت طولانی می‌تواند بر تولید گندم اثر بگذارد و تقاضا برای مصرف برق را افزایش دهد.

این سازمان اعلام کرده است که از ماه مارس تا مه، دمایی بالاتر از حداکثر روزانه در بیشتر بخش‌های شمال شرقی، شرقی، مرکزی و برخی مناطق شمال غربی هند محتمل است.

تابستان‌های هند معمولا داغ و همراه با موج‌های گرماست به خصوص در ماه‌های مه و ژوئن اما سال پیش، گرمای تابستانی زودتر از معمول از راه رسید - مارس ۲۰۲۲ گرمترین مارس از ۱۹۰۱ بود - که ممکن است امسال هم تکرار شود.

کارشناسان همچنین گفته‌اند که هند اکنون موج‌های گرمای بیشتر و شدیدتری را که بیشتر طول می کشند، تجربه می‌کند.

هند سال گذشته مجبور شد صادرات گندم خود را ممنوع کند که این اقدام بعد از هوای غیرمعمول داغی بود که بر برداشت محصول اثر گذاشت و قیمت گندم را در بازارهای محلی به شدت افزایش داد.

سال گذشته موج گرمای شدید و غیرعادی در این کشور همچنین باعث جهش مصرف برق شد که در بسیاری مناطق، قطعی برق را به دنبال داشت.

بر اساس مطالعه‌ای که سال گذشته در مجله پزشکی «لنست» چاپ شد، هند در فاصله سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ و ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ میلادی، شاهد افزایش ۵۵ درصدی آمار مرگ در اثر گرمایش شدید بود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/22706