کد مطلب:22661
تاریخ انتشار:5 اسفند 1401 ساعت 10:16
چاپ چاپ

صدها هزار نفر درگیر توفان‌های شدید زمستانی در آمریکا

توفان زمستانی در ایالات متحده روز گذشته (پنج‌شنبه) صدها هزار نفر را بدون برق گذاشت و صدها پرواز را زمین گیر کرد.

توفان زمستانی در ایالات متحده روز گذشته (پنج‌شنبه) صدها هزار نفر را بدون برق گذاشت و صدها پرواز را زمین گیر کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بخش وسیعی از شمال ایالات متحده از ایالت واشنگتن تا نیوانگلند همچنان در وضعیت هشدار قرار دارند.

همچنین سازمان هواشناسی آمریکا اعلام کرد که تندبادهایی به سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت، دما را در برخی مناطق تا منفی ۴۵ درجه سلسیوس کاهش خواهد داد.

به گزارش مقامات ایالتی، صبح روز پنج‌شنبه وزش تندبادها باعث قطع برق حدود ۹۰۰ هزار خانه و کسب‌وکار در ویسکانسین، میشیگان، ایلینوی، ایندیانا و نیویورک شد. این توفان همچنین بیش از ۱۳۰۰ پرواز را در سراسر آمریکا لغو کرد یا به تاخیر انداخت.

این در حالی است که در بخش‌های دیگری از آمریکا مانند جکسون‌ویل و فلوریدا هوای بهاری برای روزهای آینده پیش‌بینی شده است و قرار است دمای هوای این مناطق به ۳۱ درجه سانتی‌گراد برسد.

در غرب آمریکا اما تصاویر ویدئویی و عکس‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که خودروها در جاده‌ها گیر کرده‌اند. مقامات آمریکایی به مردم برای رانندگی در این شرایط هشدار دادند.

در عین حال برای ارتفاعات بالا حتی در منطقه لس‌آنجلس نیز شرایط کولاک پیش بینی شده است. احتمال دارد تا روز شنبه کوه "بالدی" در ۷۲ کیلومتری شرق لس ‌آنجس با بیش از دو متر برف پوشیده شود.

کارشناسان می گویند فراوانی و شدت فزاینده چنین توفان‌هایی که با گرمای شدید و دوره‌های خشک‌ در هم آمیخته شده‌اند، از علائم تغییرات آب و هوایی است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/22661