کد مطلب:22634
تاریخ انتشار:29 بهمن 1401 ساعت 11:17
چاپ چاپ

پلنگ خانگی فراری در خیابان‌های اسلام‌آباد پاکستان وحشت آفرید

پاکستان سال گذشته واردات حیوانات عجیب وغریب، از جمله گربه‌سانان بزرگ را که پیش‌تر وارداتشان توسط برخی مقررات تسهیل شده بود، ممنوع کرد.

پلنگی که در شهر اسلام آباد پاکستان به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شد، روز پنج‌شنبه از محل نگهداری‌اش فرار کرد و تا زمانی که به دام بیفتد، ساعت‌ها برای اهالی شهر درد سر ایجاد کرد و موجب وحشت آن‌ها شد. این پلنگ که خودش هم به شدت ترسیده بود، تعدادی از شهروندان را زخمی کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، ویدئوهای منتشر شده از این گربه‌سان‌ نر جوان نشان می‌دهد که این حیوان مخفیانه زیر خودروها پنهان شده و پس از آنکه مردی را در یکی از خیابان‌های مسکونی اسلام آباد به زمین پرتاب می‌کند، از روی حصاری به درون یک باغ می‌پرد.

طارق بنگش، مدیر حفاظت از حیات وحش در شهر اسلام‌آباد به خبرگزاری فرانسه گفت: «طبق یافته‌های اولیه ما، این پلنگ، یک حیوانی خانگی بوده و به نظر نمی‌رسد هرگز در طبیعت زندگی کرده‌ باشد. فقط چون می‌ترسید، دست از غرش برنمی‌داشت.»

پاکستان سال گذشته واردات حیوانات عجیب وغریب، از جمله گربه‌سانان بزرگ را که پیش‌تر وارداتشان توسط برخی مقررات تسهیل شده بود، ممنوع کرد.

گربه‌سانان بزرگ که به عنوان نماد ثروت و قدرت شناخته می‌شوند، به طور خاص در میان طبقه متمول پاکستان محبوبیت دارند.

این پلنگ دو تا سه ساله، پیش از به دام افتادن، چهار نفر از اهالی را به صورت سطحی زخمی کرد و در حال حاضر در باغ وحش قدیمی پایتخت که در سال ۲۰۲۰ به دلیل حیوان‌آزاری تعطیل شده‌ بود، نگهداری می‌شود.

به غیر از این پلنگ، یک خرس سیاه، یک ببر و چندین میمون که پیش‌تر اهلی شده‌ بودند، در ماه‌های اخیر توسط سازمان حفاظت از حیات وحش از اسارت نجات یافته‌اند.

بنگش در این‌باره افزود: «مواردی گزارش شده که تعدادی از افراد در شهر اسلام آباد و سایر نواحی از جمله راولپندی (در مجاورت پایتخت) حیوانات وحشی خاص از جمله پلنگ‌ را صرفا برای همنشینی نگهداری می‌کنند.»

تحقیقات پلیس برای یافتن مالک این حیوان آغاز شده‌ است.

شهر اسلام آباد در مجاورت پارک ملی مارگالا هیلز، سومین پارک بزرگ شهری جهان قرار دارد. در این پارک اخیرا منطقه ویژه‌ای برای حفاظت از پلنگ‌ها ایجاد شده است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/22634