کد مطلب:22546
تاریخ انتشار:3 بهمن 1401 ساعت 10:24
چاپ چاپ

کاهش شدت بحران‌های زیست‌محیطی با به‌کارگیری ظرفیت استارت‌آپ‌ها

سرپرست اداره کل محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت هم‌افزایی، هم‌اندیشی و تعامل بیشتر برای حل معضلات محیط زیستی کلانشهر تهران تاکید کرد.

سرپرست اداره کل محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت هم‌افزایی، هم‌اندیشی و تعامل بیشتر برای حل معضلات محیط زیستی کلانشهر تهران تاکید کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حلیا سادات حسینی در نخستین نشست هیات اندیشه‌ورزان که به منظور هم‌اندیشی، ایجاد تعامل و انتقال تجارب در حل مسائل و معضلات محیط زیستی کلانشهر با حضور حسین نظری - معاون خدمات شهری و محیط زیست و جمعی از اساتید، متخصصان و فرهیختگان دانشگاه با تمرکز بر «مسئله آلودگی هوا برگزار شد، دیدگاه‌ها و ایده‌پردازی اساتید در موضوعات محیط زیستی شهر تهران را از جمله اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد و گفت: ارتقای سطح کیفی مدیریتی و اتفاق نظر در حل موضوعات محیط زیستی کلانشهر تهران مورد تاکید این نشست‌هاست .

وی با اشاره به اینکه حتما به حضور اساتید و نگاه تخصصی آنان در ارزیابی‌های برخی پروژه‌ها نیازمندیم، تصریح کرد: در یک سری از برنامه‌های اجرایی عملیاتی تایید طرح‌ها، پروژه‌ها و مطالعات حوزه‌های اجرایی نیازمند حضور اساتید و متخصصان در این حوزه هستیم.

حسینی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، فرهیختگان و ایده‌پردازی‌های نوین و خلاقانه در مسیر معاونت خدمات شهری شهرداری تهران  به عنوان رکن مشورتی تاکید و اظهارکرد: تلاش می‌کنیم حل معضلات محیط زیست شهرتهران را با استفاده از رویکرد بومی‌سازی و استفاده از تجارب موفق  پیش ببریم.

سرپرست اداره کل محیط زیست وتوسعه پایدار اضافه کرد: با وجود همه پیامدهای مخرب در محیط‌ زیست، توسعه صنعتی کشور ادامه دارد و کارشناسان راهکار مهار بحران‌های خاک، آب و هوا را تولید داخلی یا اقتباس فناوری‌های شرکت‌های بزرگ دنیا در زمینه‌های زیست‌محیطی و کاهش آلاینده‌ها می‌دانند.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار حسینی در پایان اظهارکرد: تجربه کشورهای دیگر نشان می‌دهد که توسعه فناوری و نوآوری و حتی به‌کارگیری ظرفیت‌های پلتفرمی استارت‌آپ‌ها می‌تواند به شکل مستقیم و غیرمستقیم بر کاهش شدت بحران‌های زیست‌محیطی و مدیریت آن مؤثر باشد.در چنین شرایطی پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان یکی از ظرفیت‌های ارزشمند کشور به شمار می‌آیند، به این معنا که ورود کسب و کارهای دانش‌بنیان به حوزه انرژی و محیط‌ زیست می‌تواند ارتقای فرهنگ نوآوری، افزایش توان رقابت در زمینه محیط‌ زیست و اختصاص فضاهای کاری و تأسیسات مناسب در زمینه محیط‌ زیست را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/22546