کد مطلب:22544
تاریخ انتشار:2 بهمن 1401 ساعت 16:58
چاپ چاپ

بانوان با ایجاد معیشت‌های جایگزین مانع از تخریب منابع خاک و آب شده‌اند

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از نمایشگاه بین المللی زنان تاثیرگذار گفت: این بانوان با ایجاد معیشت‌های جایگزین مانع از تخریب منابع خاک و آب شده اند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از نمایشگاه بین المللی زنان تاثیرگذار گفت: این بانوان با ایجاد معیشت‌های جایگزین مانع از تخریب منابع خاک و آب شده اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، 
دکتر علی سلاجقه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی زنان تاثیرگذار اظهارکرد: اگرچه برگزاری نمایشگاهی برای نشان دادن توانمندی‌های بانوان سرزمین ما قدری دیر انجام شده است اما خدا را شاکریم که این اتفاق افتاده است.  پس از بازدید از نمایشگاه و مشاهده توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بانوان ایرانی دریافتم که آنان در برخی زمینه‌ها حتی از آقایان هم توانمندتر هستند.

معاون رییس جمهوری با ابراز رضایت از فعالیت‌های محیط زیستی بانوان که نمونه‌ای از دستاوردهای آنان در این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته شده است، گفت: بانوان تاثیرگذار در بحث حفاظت از تالاب‌ها موفق شده‌اند با ایجاد معیشت‌های جایگزین، استفاده از سموم و کودهایی کشاورزی که موجب تخریب منابع خاک و آب می‌شوند را کاهش دهند. این بانوان با بهره‌گیری از ذهن خلاق و توانمندی‌های خود، صنایع مختلفی از جمله صنایع دستی به وجود آورده اند که به حفاظت از تالاب‌ها کمک کرده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان خادم آنان در کنارشان ایستاده است و برای معرفی و اطلاع‌رسانی این دستاوردها در راستای ایجاد رونق و اشتغالزایی این صنایع اقدام خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست وی در عین حال پیشنهاد کرد که تولیدکنندگان به سمت تولید کالاهای دوستدار محیط زیست گام بردارند تا زمینه حفظ و صیانت از محیط زیست کشور هم فراهم شود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/22544