کد مطلب:22469
تاریخ انتشار:17 دی 1401 ساعت 11:25
چاپ چاپ

«لوور» تعداد بازدیدها را کاهش می‌دهد

مسؤولان موزه «لوور» در پاریس با هدف ایجاد فضای آسوده‌تر برای بازدیدکنندگان، ‌ شمار بازدیدهای روزانه را از این مکان کاهش می‌دهند.

مسؤولان موزه «لوور» در پاریس با هدف ایجاد فضای آسوده‌تر برای بازدیدکنندگان، ‌ شمار بازدیدهای روزانه را از این مکان کاهش می‌دهند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، موزه «لوور» در پاریس، که به عنوان پربازدیدترین موزه جهان شناخته می‌شود، به دلیل «تسهیل کردن شرایط بازدید و ایجاد محیط و وضعیت بهینه برای کارکنان موزه» ظرفیت روزانه بازدیدکنندگان را به ۳۰ هزار نفر کاهش خواهد داد. مسؤولان این موزه با انتشار بیانیه‌ای این تصمیم جدید را اعلام کردند.

پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، موزه لوور روزانه میزبان ۴۵ هزار نفر بازدیدکننده بود. پس از این‌که این موزه پس از پایان قرنطینه در جولای سال ۲۰۲۰ و پس از ۱۶ هفته تعطیلی دوباره به روی علاقه‌مندان باز شد، ‌ مسؤولان موزه به طور رسمی ظرفیت بازدیدکنندگان را کاهش ندادند، ‌ اما شمار بازدیدکنندگان به دلیل تداوم همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های سفرهای بین‌المللی کاهش پیدا کرد. در حقیقت تصمیم کاهش ظرفیت روزانه بازدیدکنندگان موزه لوور در ژوئن سال ۲۰۲۲ اتخاذ شد.

مسؤولان موزه لوور، تصمیمِ کاهش تعداد بازدیدکنندگان را به طور رسمی همزمان با اعلام آمارهای مربوط به سال ۲۰۲۲ میلادی، عمومی کردند. سال گذشته، ۷.۸ میلیون نفر از این موزه بازدید کردند. با وجود این‌که شمار بازدیدکنندگان سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ با ۱۲۰ درصد افزایش همراه بوده، ‌اما همچنان در مقایسه با ۹.۶ میلیون نفری که در سال ۲۰۱۹ از این موزه بازدید کردند ۱۹ درصد کاهش داشته است.

به گفته مسؤولان موزه لوور،محدودیت‌های مسافرتی شمار بازدیدکنندگان در این موزه را در سه ماه نخست سال تحت تاثیر قرار داده است، ‌اما تعداد بازدیدکنندگان در ماه‌های بعدی سال ۲۰۲۲ با روند افزایشی همراه بوده است.

با توجه به تصمیم جدید مسؤولان «لوور» ‌و با در نظر گرفتن این نکته که لوور سه‌شنبه‌ها و سه تعطیلات عمومی تعطیل است، ‌ این موزه در سال ۲۰۲۳ حداکثر می‌تواند پذیرای ۹.۳ میلیون بازدیدکننده باشد.

از بین ۷.۸ میلیون نفری که در سال ۲۰۲۲ از موزه لوور بازدید کردند، ۳۰ درصد را فرانسوی‌ها و ۷۰ درصد را بازدیدکنندگان خارجی تشکیل داده بودند. ۱۸ درصد از بازدیدکنندگان خارجی سال ۲۰۲۲ را شهروندان ایالات متحده آمریکا در بر گرفته بودند.

بازدیدکنندگان آسیایی به طور قابل توجهی در سال ۲۰۲۲ غایب بودند، ‌البته تعداد این گروه از بازدیدکنندگان لوور در پایان سال برای مدت کوتاهی افزایش داشت.

بر اساس آمارهای اعلام‌شده، ۴۵ درصد از بازدیدکنندگان افراد زیر ۲۵ سال بودند. همچنین ۶۰ درصد از بازدیدکنندگان برای نخستین‌بار در سال ۲۰۲۲ از این مکان بازدید کردند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/22469