کد مطلب:22430
تاریخ انتشار:8 دی 1401 ساعت 12:45
چاپ چاپ

جذب سالانه 250 محیط بان در کشور

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به پایین بودن تعداد محیط‌بانان حاضر در مناطق حفاظتی کشور گفت: سالانه 350 نفر جذب محیط زیست می شود که ازین تعداد ۲۵۰ نفر محیط‌بان و ۱۰۰ نفر نیز کارشناس می باشد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به پایین بودن تعداد محیط‌بانان حاضر در مناطق حفاظتی کشور گفت: سالانه 350 نفر جذب محیط زیست می شود که ازین تعداد ۲۵۰ نفر محیط‌بان و ۱۰۰ نفر نیز کارشناس می باشد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
علی سلاجقه در حاشیه سفر به استان اردبیل در گفت گو باخبرنگاران با اشاره به پایش مستمر و برخط واحدهای صنعتی، آلاینده‌های سنگین و پسماندها در کشور اظهار کرد: در کلانشهرهایی مانند تهران که شاهد آلودگی بیشتر بوده و صنایع متحرک در آن  داریم بطور مستمر در حال پایش هستیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با تاکید بر اینکه موضوع آلایندگی بحث کوتاه مدت نیست، خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر با دستگاه های مربوطه در این حوزه جلسات متعددی برگزار و برنامه ریزی های خوبی در جهت کنترل وضعیت موجود اتفاق افتاده است که شاهد نتایج مطلوب آن در ماه های آینده خواهیم بود.

 به گفته وی همه مجموعه‌ها اعم از صنایع، شهرداری‌ها و مردم هوای کشور را به اینجا رسانده‌ایم به طوری که امروز در کلانشهرها مخصوصا ۹ کلانشهر با مشکل مواجه هستیم.طبیعی است بازگرداندن این شرایط نیازمند زمان است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تاثیر سه موضوع آلودگی هوا، پسماند کشور و تغییر اقلیم یادآور شد: همه دستگاه‌ها مکلف هستند تکالیف خود را درباره هوای پاک به درستی انجام دهند تا شاهد نتیجه مطلوب، مدنظر باشیم.

وی در ادامه با شاره به اینکه استان اردبیل به دلیل وضعیت توپوگرافیکی یکی از استان های شاخص ما در حوزه منابع طبیعی است، خاطرنشان کرد: به دلیل وجود جنگل هایی مانند فندقلو،حیات وحش منحصربفرد  و به لحاظ صنعت در حال توسعه ای که دارد، نسبت به پایش محیط زیستی آن حساس هستیم.

وی با اشاره به سرانه 10 درصدی محیط زیستی استان اردبیل، گفت: هرچند با توجه به میانگین جهانی این عدد مناسب نیست ولی ما انتظار داریم این استان به دلیل پتاسیل های طبیعی و ذخایر ژنتیکی ارتقا پیدا کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به پایین بودن تعداد محیط‌بانان حاضر در مناطق حفاظتی کشور ادامه داد: سالانه 350 نفر جذب محیط زیست می شود ازین تعداد ۲۵۰ نفر از این نیروها محیط‌بان و ۱۰۰ نفر نیز کارشناس می باشد.

به گفته سلاجقه تعداد محیط‌بانان حاضر در مناطق حفاظتی کشور بسیار پایین است و هیچ همخوانی با مأموریت‌های محوله در این حوزه وجود ندارد به طوری که در مقایسه با سطح جهانی، یک هشتم محیط‌بانان ما در مناطق حفاظت شده مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/22430