کد مطلب:22417
تاریخ انتشار:4 دی 1401 ساعت 10:33
چاپ چاپ

کاهش چشمگیر جمعیت خرس‌های قطبی در کانادا

یک گزارش زیست‌محیطی نشان می‌دهد که جمعیت خرس‌های قطبی غرب خلیج "هادسون" در کانادا تنها طی پنج سال گذشته ۲۷ درصد کاهش یافته است.

یک گزارش زیست‌محیطی نشان می‌دهد که جمعیت خرس‌های قطبی غرب خلیج "هادسون" در کانادا تنها طی پنج سال گذشته ۲۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این گزارش که دولت کانادا تهیه کرده تخمین می‌زند که سال گذشته ۶۱۸ خرس در این منطقه زندگی می‌کردند که نسبت به ۸۴۲ قلاده خرس قطبی در سال ۲۰۱۶ کاهش چشمگیر داشته است.

این گزارش می‌گوید: این کاهش به خصوص در مورد خرس‌های ماده و توله‌خرس‌ها بیشتر بوده و احتمال دارد تغییرات آب و هوایی عامل آن بوده باشد.

هوای قطب شمال اکنون سریعتر از سایر نقاط جهان گرم می‌شود که نتیجه آن ذوب پیش از موعد یخ‌های دریاست که خرس‌ها برای شکار فوک به آنها وابسته‌اند.

دانشمندان محیط زیستی می‌گویند که تا سال ۲۰۵۰، طولانی‌تر شدن فصل قطبی بدون یخ می‌تواند خرس ها را به مرز گرسنگی بکشاند. 

گزارش دولت کانادا می‌گوید: کاهش‌ مشاهده‌ شده در جمعیت خرس‌های قطبی با پیش‌بینی روند بلندمدت تاثیر تغییرات آب و هوایی بر جمعیت خرس‌های قطبی مطابقت دارد.

در عین حال، این گزارش در مورد  ارتباط دادن کاهش جمعیت خرس‌ها با از میان رفتن یخ دریا هشدار داده و همچنین می‌افزاید که تعدادی از خرس‌های این منطقه هم به مناطق مجاور مهاجرت کرده‌اند.

این پستانداران که بزرگترین حیوانات گوشتخوار خشکی هستند، هر پاییز از ساحل غربی خلیج هادسون عبور می کنند و به  سوی یخ‌های دریا می‌روند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/22417