کد مطلب:22384
تاریخ انتشار:26 آذر 1401 ساعت 10:16
چاپ چاپ

هزاران گردشگر در «پرو»‌ سرگردان شدند

اعتراضات در کشور «پرو»‌ هزاران گردشگر را در شهر تاریخی «کوسکو»‌ سرگردان کرد.

اعتراضات در کشور «پرو»‌ هزاران گردشگر را در شهر تاریخی «کوسکو»‌ سرگردان کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، شهردار «ماچوپیچو» اعلام کرد: اعتراضات مرتبط با «پدرو کاستیو»‌، رئیس‌جمهور برکنارشده «پرو» به سرگردان شدن حدود پنج هزار گردشگر در شهر «کوسکو»‌ منجر شده است.

«فرودگاه بین‌المللی کوسکو»‌ که برای دسترسی به بسیاری از مقاصد گردشگری این منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد، از روز دوشنبه گذشته و همزمان با شدت گرفتن اعتراضات، تعطیل شده است. «فرودگاه بین‌المللی کوسکو»‌ سومین فرودگاه بزرگ این کشور محسوب می‌شود.

چندین جاده اصلی در «کوسکو»‌،‌ پایتخت باستانی «اینکا»ها نیز توسط معترضان مسدود شد.

راه‌آهنی که مسافران را به «ماچوپیچو»‌، ویرانه‌های باستانی «اینکا»ها می‌رساند نیز از روز سه‌شنبه گذشته تعطیل شده و حدود ۸۰۰ گردشگر را در این شهر کوچک واقع در دامنه کوه سرگردان کرده است.

حدود ۲۰۰ گردشگر که بیشتر آمریکایی و اروپایی هستند نیز «ماچوپیچو»‌ را با پای پیاده و در مسیری ۳۰ کیلومتری به مقصد شهر «اولانتایتامبو» ترک کردند تا در آنجا سوار قطاری به مقصد «کوسکو»‌ شوند.

شهردار «ماچوپیچو» معتقد است برخی از گردشگران نگرانند که حتی پس از رسیدن به «کوسکو»‌ با وخامت پیدا کردن شرایط کنونی نتوانند به کشورشان بازگردند.

اعتراضات در پرو از هفته گذشته و پس از برکناری «پدرو کاستیو» از سمت رئیس جمهور و دستگیری او آغاز شد. یک قاضی اخیرا حکم کرد که کاستیو باید هفت روز در بازداشت باشد، اما دادستان‌ها خواستار بازداشت او به مدت ۱۸ ماه شدند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/22384