کد مطلب:22331
تاریخ انتشار:14 آذر 1401 ساعت 15:01
چاپ چاپ

صدور ۱۵۰۰ اخطاریه در زمینه حفاظت از خاک

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: این سازمان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵۰۰ اخطاریه در زمینه حفاظت از خاک از طرف سازمان محیط زیست به صنایع و موسسات صادر کرده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: این سازمان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵۰۰ اخطاریه در زمینه حفاظت از خاک از طرف سازمان محیط زیست به صنایع و موسسات صادر کرده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، ایرج حشمتی دوشنبه ۱۴ آذر در همایش بین المللی «حفاظت از خاک، صنعت و امنیت غذایی» اظهار کرد: روز پنجم دسامبر به عنوان روز حفاظت از خاک نامیده شد، چون خیل عظیم طرفداران محیط زیستی در سراسر جهان نسبت به اهمیت حفاظت از خاک، برنامه‌هایی را برگزار می‌کردند و برنامه عمران سازمان ملل متحد و فائو از سال ۲۰۱۶ این روز در سراسر جهان جشن گرفته شد.

وی تصریح کرد: "خاک، سرآغاز غذا" به عنوان شعار روز جهانی حفاظت از خاک برای سال ۲۰۲۲ انتخاب شده است و برای سال جاری می‌بایست نسبت به امنیت غذایی و نقش خاک اهتمام جدی داشته باشیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: خاک پیکره‌ای طبیعی است که در آن واکنش‌های فیزیکوشیمیایی رخ می‌دهد تا حاصلخیزی خود را حفظ کند.

حشمتی یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۹۹ بیش از ۷۰۰ اخطار و برای سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵۰۰ اخطاریه در زمینه حفاظت از خاک از طرف سازمان محیط زیست به صنایع و موسسات صادر کرده است.

وی در انتها با بیان اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از اهمیت حفاظت همگانی از محیط زیست گفت و نسبت به این مسوولیت سنگین متذکر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در این همایش گفت: امیدواریم همایش حفاظت از خاک، صنعت و امنیت غذایی سرآغاز و زمینه ساز نوآوری، تصمیم گیری و هم افزایی دستگاه‌ها، واحدهای صنعتی و شهروندان در حفاظت و حمایت از خاک باشد.

فرهاد قلی نژاد افزود: ارتباط این همایش با چهار سازمان بین المللی مرتبط با مقوله محیط زیست نشان از ظرفیتی ارزشمند در راستای حفاظت از خاک است.

وی ادامه داد: همه با هم و برای ایران عزیز باید تلاش کنند تا خاک ایران که جان هزاران شهید و جانباز برای آن نثار شده، حفظ شود.

قلی نژاد بیان کرد: امروز فرایند پاک سازی خاک های آلوده در عسلویه آغاز شده است تا پیشتاز در پاک سازی آلودگی خاک و حفاظت از محیط زیست کشور باشد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/22331