کد مطلب:22326
تاریخ انتشار:14 آذر 1401 ساعت 11:56
چاپ چاپ

دادستان‌ها و قضات قانون خاک را جدی بگیرند

معاون قضایی دادستان کل در حقوق عامه و پیشگیری از جرم از قوانین حفاظت از خاک گفت: دادستان‌ها و قاضیان در سراسر کشور باید نسبت به اجرای این قانون توجه دقیق و جدی داشته باشند.

معاون قضایی دادستان کل در حقوق عامه و پیشگیری از جرم از قوانین حفاظت از خاک گفت: دادستان‌ها و قاضیان در سراسر کشور باید نسبت به اجرای این قانون توجه دقیق و جدی داشته باشند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، غلامعباس ترکی دوشنبه ۱۴ آذر در همایش بین المللی «حفاظت از خاک، صنعت و امنیت غذایی» اظهار کرد: در موارد حفاظتی همواره با تعارضی ماهوی بین توسعه و صعت و حفاظت از محیط زیست مواجه هستیم و این تعارض نیاز به یک نظام حکمرانی منسجم هستیم.

وی اضافه کرد: در زمینه حفاظت از خاک، با مساله مدیریت پسماند در شهرها و طبیعت مواجه هستیم و در چرخه کشاورزی با مساله روبه رو کرده و امنیت غذایی را با چالش روبه‌رو کرده است. در این زمینه با چالش‌هایی مانند هدررفت منابع، کاهش مستمر کیفیت خاک در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی، اجرای نادرست طرح‌های آبخیزداری، مدیریت ناصحیح در مراتع، اصلاح نشدن قوانین در زمینه‌های حد-نگاری اراضی ملی و منابع طبیعی و کشاورزی، اجرای سند ملی آمایش سرزمین مواجه هستیم.

معاون قضایی دادستان کل شور در حقوق عامه و پیشگیری از جرم تصریح کرد: حفاظت از خاک بسیار قوانین خوبی را در خود دارد که می‌بایست نسبت به اجرای آن اهتمام جدی داشته باشیم. به همین دلیل دادستان‌ها و قاضیان در سراسر کشور باید نسبت به اجرای این قانون توجه دقیق و جدی داشته باشند.

ترکی تاکید کرد: ما در دادستانی کل کشور نسبت به قوانین محیط زیست توجه دقیق داریم و باید به طورخاص در قانون مدیریت پسماند و هوای پاک، برخی موارد را اصلاح و همچنین به روز کند.

وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور می‌بایست سازوکارهای اجتماعی در زمینه مسوولیت‌های اجتماعی صنایع بزرگ را گوشزد کند تا با ازبین بردن ایجاد زمینه‌های آلایندگی، از خاک و هوا محافظت شود. امنیت زیست محیطی یک موضوع جمعی و منطقه‌ای است و می‌بایست راهبردهای مشترک با کشورهای منطقه و همکاری‌هایی از کشورهایی حاشیه خلیج فارس داشته باشیم.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/22326