کد مطلب:22004
تاریخ انتشار:27 شهریور 1401 ساعت 17:39
چاپ چاپ

بیش از ۵۵۰ کودک قربانی حوادث جوی اخیر در پاکستان

همچنین یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۷۸ خانه در مناطق مختلف پاکستان تخریب و ۹۴۳ هزار و ۹۰۹ راس دام نیز تلف شده اند.

اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان (NDMA) در گزارش تازه‌ای تایید کرد: مجموع تلفات باران‌های موسمی اخیر و سیلاب‌های پیاپی از اواسط ژوئن در این کشور تاکنون به حدود ۱۵۴۵ نفر رسیده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، همچنین در حوادث مرتبط با این سیلاب‌ها و شرایط نامساعد جوی دست‌کم ۱۲ هزار و ۸۶۰ تن دیگر هم زخمی و مصدوم شده اند.

بر اساس آمارهای رسمی، ۵۵۲ کودک و ۳۱۵ زن از جمله جان باختگان حوادث جداگانه مرتبط با بارش باران یا سیل در این کشور بوده اند.

در این میان ایالت سند پاکستان بیشترین آسیب را از باران های موسمی و وقوع سیل در این کشور دیده به طوری که ۶۷۸ نفر تنها در این ایالت جان خود را از دست داده اند. بعد از ایالت سند نیز ایالات خیبر پختونخوا و بلوچستان پاکستان به ترتیب ۳۰۶ و ۲۹۹ مورد فوتی را گزارش کرده اند.

بر اساس این گزارش، همچنین یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۷۸ خانه در مناطق مختلف پاکستان تخریب و ۹۴۳ هزار و ۹۰۹ راس دام نیز تلف شده اند.

علاوه بر اینها، بنابر آمار منتشر شده از سوی اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان، ۸۱ منطقه و حدود ۳۳ میلیون و ۴۶ هزار و ۳۲۹ نفر نیز تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، عملیات امداد و نجات توسط اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی، سایر سازمان های دولتی، داوطلبان و سازمان های غیردولتی همچنان در مناطق سیل زده پاکستان جریان دارد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/22004