کد مطلب:21971
تاریخ انتشار:21 شهریور 1401 ساعت 12:02
چاپ چاپ

ایجاد کانال در بزرگراه برای مقابله با سیل در پاکستان

مقامات پاکستان در نظر دارند برای محافظت از شهر "دادو" در برابر سیل به ایجاد کانال در یکی از بزرگراه‌های اصلی این کشور اقدام کنند.

مقامات پاکستان در نظر دارند برای محافظت از شهر "دادو" در برابر سیل به ایجاد کانال در یکی از بزرگراه‌های اصلی این کشور اقدام کنند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مقامات محلی در جنوب پاکستان برنامه دارند تا در یکی از بزرگراه‌های کشور کانالی ایجاد کنند تا شرایطی فراهم شود آب ناشی از سیل جریان پیدا کند و مانع از ورود سیلاب به شهر دادو شوند. 

سیلاب ناشی از بارش باران‌های موسمی و ذوب یخچال‌های طبیعی در شمال پاکستان زندگی ۳۳ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده و به کشته شدن دستکم ۱۳۹۱ نفر منجر شده است. همچنین به زیر آب فرو رفتن خانه‌ها، جاده‌ها، ریل‌های راه آهن و وارد شدن خسارت به دام و محصولات کشاورزی منجر شده است.

مقامات پاکستان برآورد کرده اند که سیلاب اخیر حدود ۳۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرده است. همچنین مقامات این کشور و "آنتونیو گوترش" دبیر کل سازمان ملل متحد وقوع سیلاب، حوادث شدید آب و هوایی و خسارت‌های ناشی از آن را در نتیجه تغییرات اقلیمی عنوان کرده‌اند.

یکی از مقامات محلی منطقه دادو گفت: بخش قابل توجهی از آب ناشی از سیل که بخش‌هایی از کشور را فراگرفته در مرحله عقب نشینی و فروکش کردن است، اما ما تا زمانیکه سیلاب فروکش نکند در حالت آماده باش هستیم که این ممکن است به معنای ایجاد کانال در بزرگراه باشد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/21971