کد مطلب:21899
تاریخ انتشار:8 شهریور 1401 ساعت 14:56
چاپ چاپ

وزیر برنامه ریزی پاکستان، غرب را عامل وقوع سیل دانست

وزیر برنامه ریزی پاکستان گفت: کشورهای غربی مسئولیت کمک به سیل زدگان را برعهده دارند زیرا آن‌ها موجب وقوع تغییرات اقلیمی شده‌اند.

وزیر برنامه ریزی پاکستان گفت: کشورهای غربی مسئولیت کمک به سیل زدگان را برعهده دارند زیرا آن‌ها موجب وقوع تغییرات اقلیمی شده‌اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، "احسن اقبال" وزیر برنامه ریزی پاکستان اظهار داشت: کشورهای ثروتمند مسئول هستند تا به پاکستان در مواجهه با وقوع سیلاب و پیشگیری از وقوع حوادث در آینده کمک کنند زیرا آن‌ها عامل وقوع تغییرات اقلیمی هستند. 

تاکنون مرگ بیش از ۱۰۰۰ نفر بر اثر وقوع سیل در پاکستان و تخریب بیش از یک میلیون خانه گزارش شده است. همچنین در پی بارندگی شدید در این کشور جاده‌ها، پل‌ها و محصولات کشاورزی به زیر آب فرو رفته است.

وزیر برنامه ریزی پاکستان گفت: کشور اثرات تغییرات آب و هوایی ناشی از اقدامات کشورهای ثروتمند و تلاش برای توسعه غیرمسئولانه آنها را احساس می کند.

وی افزود: رد پای کربن در پاکستان کمترین میزان در جهان است. جامعه بین الملل مسئولیت دارد که به کمک کند تا زیرساخت‌ها به روز شده و زیر ساخت‌ها در برابر شرایط آب و هوایی تاب آوری بیشتری داشته باشد.

به گفته احسن اقبال، مناطقی که سابقه بارندگی داشته اند شاهد بارش باران نبوده و آن دسته از مناطقی که پیش از این شاهد بارش‌های بسیار خفیف بوده‌اند اکنون با بارش‌های شدیدی مواجه بودند.

وزیر برنامه ریزی پاکستان تاکید کرد: هزینه بازسازی خسارت‌های ناشی از این حادثه بیش از ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است و ممکن است در بازه زمانی پنج ساله انجام شود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/21899