کد مطلب:217
تاریخ انتشار:24 اردیبهشت 1392 ساعت 00:20
چاپ چاپ

محیط زیست را سیاسی نکنید لطفا!

بهتر نیست در دورانی که همه چیز به سیاست گره خورده است حداقل کلمه "محیط زیست" را از سیاست دور نگه داریم؟

نزدیک انتخابات که می‌شویم همه چیز تحت الشعاع انتخابات قرار می‌گیرد و هر کاری که بکنی چه خوب و چه بد همه برداشت انتخاباتی می‌کنند.
چندی پیش مطلبی خواندم در خصوص این که فلان سایت محیط زیستی برای حمایت از فلان کاندیدا راه‌اندازی شده است یا فلان کاندیدا برنامه درختکاری داره و تبلیغاتیه و ... . از این چیزها این روزها خیلی می‌شنویم.
اما لازم می‌دانم به چند نکته در این خصوص اشاره کنم.
اول این که حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی است و هر اقدامی حتی اگر در راستای تبلیغات انتخاباتی باشد و بتواند ذره‌ای در بهبود محیط زیست نقش ایفا کند قطعا مورد حمایت همه دوستداران محیط زیست است.
دوم این که بر فرض فلان کار تبلیغاتی زیست‌محیطی انجام شده است. به نظر شما اشکالش چیست؟ زمانی که برخی کاندیداها با پول بیت‌المال به انحای مختلف دنبال جذب رای هستند چه اشکالی دارد یکی از این هزینه‌ها در حفاظت از محیط زیست انجام شود؟
سوم آن که وقتی می‌بینیم نامزدی برای محیط زیست هزینه می‌کند آیا نباید خوشحال شویم که فرهنگ حفاظت از میراث آیندگان آنقدر برای این کاندیدا مهم شده است که می‌خواهد از این طریق رای جذب کند؟
چهارم آن که هر چقدر برای حفاظت از محیط زیست کار در جامعه انجام شود قطعا باز هم کم است و سال‌های سال با توجه به روند فزاینده تخریب محیط زیست برای رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه فاصله هست.
و سر آخر آن که بهتر نیست در دورانی که همه چیز به سیاست گره خورده است حداقل کلمه "محیط زیست" را از سیاست دور نگه داریم؟
بیایید همه تلاش کنیم با عینک سیاسی به محیط زیست ننگریم تا شرمنده آیندگانمان نباشیم.
یا حق


http://www.mohitzist.ir/fa/content/217