کد مطلب:21603
تاریخ انتشار:28 تیر 1401 ساعت 11:28
چاپ چاپ

تخریب محیط زیست تهدیدی برای گونه‌های جانوری استرالیا

گزارش دولت استرالیا حاکی از آن است که گونه‌های جانوری این کشور با تشدید وضعیت محیط زیست در معرض خطر هستند.

گزارش دولت استرالیا حاکی از آن است که گونه‌های جانوری این کشور با تشدید وضعیت محیط زیست در معرض خطر هستند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بر اساس نتایج این گزارش زیست محیطی، استرالیا بیش از هر قاره دیگری گونه‌های پستاندار خود را از دست داده است و یکی از بدترین نرخ‌های کاهش گونه‌ها را در میان ثروتمندترین کشورهای جهان دارد.

حیواناتی مانند مارمولک پوست دم آبی دیگر تنها در اسارت وجود دارند، در حالیکه موش بومی استرالیا و نوعی خفاش موسوم به روباه پرنده جزیره کریسمس از جمله پستاندارانی هستند که در ۲۰ سال آینده با بیشترین خطر انقراض مواجه هستند که عمدتا به دلیل وجود گونه‌های مهاجم در معرض خطر هستند.

در این گزارش که پس از وقوع خشکسالی، آتش‌سوزی و سیل در استرالیا طی پنج سال گذشته منتشر شده، آمده است: افزایش دما در خشکی و دریا، تغییر الگوی آتش‌سوزی و بارندگی، افزایش سطح آب دریاها و اسیدی‌شدن اقیانوس‌ها همگی اثرات قابل ‌توجهی دارند که همچنان ادامه خواهند داشت.

وزیر محیط زیست استرالیا گفت: گزارش وضعیت محیط زیست کشور یک سند تکان دهنده است و بحران و زوال محیط زیست استرالیا را روایت می کند.

به گزارش channelnewsasia، تعداد گونه‌هایی که به فهرست گونه‌های در معرض تهدید اضافه شده یا در رده‌های تهدید بالاتر قرار گرفته‌اند نسبت به گزارش قبلی که سال ۲۰۱۶ منتشر شد هشت درصد افزایش یافته است و در نتیجه آتش‌سوزی‌های جنگلی در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به شدت بیشتر شده است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/21603