کد مطلب:21539
تاریخ انتشار:16 تیر 1401 ساعت 12:25
چاپ چاپ

۶۰۰۰ نفر از عرصه‌های ملی کشور صیانت می‌کنند

عرصه‌های ملی در کشور ۱۳۹ میلیون هکتار وسعت دارد که ۶۰۰۰ نفر کار صیانت از آن‌ها را انجام می‌دهد که با استانداردهای جهانی فاصله بسیار زیادی دارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: عرصه‌های ملی در کشور ۱۳۹ میلیون هکتار وسعت دارد که ۶۰۰۰ نفر کار صیانت از آن‌ها را انجام می‌دهد که با استانداردهای جهانی فاصله بسیار زیادی دارد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، رضا اکبری، در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، ضمن تمجید از کارهای و اقدامات صورت گرفته در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اظهار کرد: عرصه‌های ملی در کشور ۱۳۹ میلیون هکتار وسعت دارد که ۶۰۰۰ نفر کار صیانت از آن‌ها را انجام  می‌دهد  که با استانداردهای جهانی فاصله بسیار زیادی دارد.

وی از برنامه‌های این یگان در راستای ارتقای یگان حفاظت استان‌ها و تجهیز هرچه بهتر آن‌ها خبر داد و افزود: با مردمی‌سازی و مردمی کردن حفاظت از منابع طبیعی، استفاده از تکنولوژی، بکارگیری دوربین‌های مداربسته قصد داریم کمبود نیرو را جبران کنیم و در همین راستا از هیچ کوششی برای صیانت از عرصه‌های ملی دریغ نخواهیم کرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به سند جامع حفاظت پایدار از زاگرس اشاره کرد و افزود: در این سند که لرستان نیز در آن قرار دارد  حفاظت از جنگل‌ها و احیای آن‌ها و استفاده از ظرفیت اطفای حریق هوایی در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، اظهار کرد: حفاظت از اراضی ملی، رکن اساسی کار در منابع طبیعی تلقی می‌شود و سایر اقدامات همچون حفاظت از منابع طبیعی، احیاء و توسعه در این حوزه در ادامه این مسیر بوده و باید از تمام ظرفیت‌ها در حفاظت و حراست از عرصه‌های ملی استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست کشور، عنوان کرد: نخستین اصل برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، فرهنگ سازی مناسب و اصولی و استفاده از مشارکت نیروهای مردمی است و برای تحقق این مهم راه درازی در پیش رو داریم.

در این مراسم از زحمات مراد زارعی، سرپرست یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان تقدیر و سرهنگ سعید امیری، از سوی فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به مدت یک سال به عنوان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منصوب شد.

انتهای پیام

گزارش: لیدا ایاز


http://www.mohitzist.ir/fa/content/21539