کد مطلب:21497
تاریخ انتشار:11 تیر 1401 ساعت 11:38
چاپ چاپ

ساماندهی موزه ملی تاریخ طبیعی

لزوم همکاری ستاد و صف برای اجرایی نمودن وظایف محوله در قانون حفظ و بهره‌برداری از ذخایر ژنتیکی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر موزه تاریخ ملی و ذخایر ژنتیکی با بیان اینکه محیطبانان مهمترین نقش را در جمع‌آوری نمونه‌های زیستی حیات وحش دارند، اظهار کرد:محیط بانانی که بیشترین همکاری را در سطح ملی و استانی، درجمع آوری نمونه‌های زیستی حیات وحش داشته باشند، باید هرساله توسط ادارات کل معرفی و مورد تقدیر قرار گیرند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محمد مدادی در نخستین جلسه منطقه‌ای هم اندیشی روسا و دبیران مناطق پنج‌گانه محیط زیست کشور با اشاره به اهمیت بانک نمونه‌های زیستی در مطالعات ژنتیکی جمعیت‌ها برای حفاظت از تنوع ژنتیکی گونه‌ها گفت: محیطبانان مهمترین نقش را در جمع‌آوری نمونه‌ها دارند و برای تشویق آنان برای همکاری بیشتر در این زمینه، تصمیم گرفته شده تا محیط بانانی که بیشترین همکاری را در سطح ملی و استانی، درجمع آوری نمونه‌های زیستی حیات وحش داشته باشند، هرساله توسط ادارات کل معرفی و مورد تقدیر قرار گیرند.

مدادی اظهار کرد: لزوم همکاری ستاد و صف برای اجرایی نمودن وظایف محوله در قانون حفظ و بهره‌برداری از ذخایر ژنتیکی در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: برنامه‌هایی در دست اجرا برای ساماندهی و نظارت بر موزه‌های تاریخ طبیعی و کارگاه‌های تاکسیدرمی در استان‌ها داریم.

مدادی گفت: ارتقاء کمی و کیفی موزه‌های سازمان در سطح کشور ذیل عنوان موزه ملی تاریخ طبیعی از برنامه‌های این دفتر در سال جاری است.

وی تصریح کرد: لزوم توجه بیشتر به تنوع گیاهی، مبارزه با آفات و به ویژه گونه‌های مهاجم در مجاورت مناطق تحت مدیریت همت و تلاش ادارات کل حفاظت محیط زیست کشور را می‌طلبد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست،مدیرکل دفتر موزه تاریخ ملی و ذخایر ژنتیکی گفت: اهتمام جدی برای تکمیل بانک نمونه های زیستی، حفاظت از ذخایر دیرینه شناختی وغارها در این دفتر داریم و ان‌شاءالله با پیگیری و کمک ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها، سرانجام خوبی در انتظار است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/21497