کد مطلب:21454
تاریخ انتشار:3 تیر 1401 ساعت 10:09
چاپ چاپ

روند افزایشی دما در اغلب مناطق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از روند افزایشی دما تا اواسط هفته آینده در غالب مناطق کشور خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از روند افزایشی دما تا اواسط هفته آینده در غالب مناطق کشور خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیائیان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی، در روز جمعه (۳ تیرماه) از غلظت گرد و خاک موجود در نیمه غربی، نواحی مرکزی و شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی کاسته می‌شود.

وی افزود: همچنین طی روز جمعه و شنبه (۳ و ۴ تیرماه) در برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد. همین شرایط روز یکشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز رخ می‌دهد.

به گفته ‌رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روز دوشنبه و سه شنبه (۶ و ۷ تیرماه) در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود. تنها روز سه شنبه در ارتفاعات شرقی هرمزگان در ساعات بعد از ظهر رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: از بعدازظهر شنبه و روز یکشنبه شرایط برای خیزش گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به استان‌های واقع در نوار غربی کشور مجدداً مهیا است که سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در مناطق جنوبی شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: همچنین بعد از ظهر روز یکشنبه تا آخر هفته در نیمه شرقی و مرکزی کشور شاهد وزش باد شدید خواهد بود که در برخی ساعات همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هواست.

بنابر اظهارات وی، همچنین تا اواسط هفته آینده در غالب مناطق کشور روند دما افزایشی است و نیز روز جمعه دریای خزر، دریای عمان و تنگه هرمز مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درخصوص وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده خاطرنشان کرد: آسمان تهران فردا (۴تیر) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی روز ‌یک‌شنبه (۵تیر) قسمتی ابری و وزش باد و احتمال غبار رقیق با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در خاتمه تاکید کرد: طی امروز و فردا (۳ و ۴ تیر) اهواز با دمای ۴۴ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۹ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/21454