کد مطلب:20422
تاریخ انتشار:29 خرداد 1401 ساعت 09:43
چاپ چاپ

رگبار باران در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در نقاط مختلف کشور، استمرار خیزش گرد و خاک در نوار شرقی و تجربه دمای ۵۰ درجه سانتیگراد در اهواز خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در نقاط مختلف کشور، استمرار خیزش گرد و خاک در نوار شرقی و تجربه دمای ۵۰ درجه سانتیگراد در اهواز خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیاییان افزود: یکشنبه (۲۹ خردادماه) در دامنه‌های شمالی البرز واقع در گیلان، مازندران، در ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد بویژه در ساعات بعد از ظهر رخ می‌دهد. دوشنبه (۳۰ خردادماه) در دامنه‌های البرز واقع در مازندران، شرق تهران و غرب سمنان استان خراسان رضوی رگبارو رعدوبرق گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: سه شنبه (۳۱ خردادماه) در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و شرق تهران همچنین در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان و شمال هرمزگان رگبار موقتی انتظار می‌رود. چهارشنبه (اول تیرماه) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات جنوب کرمان رگبار پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: پنج شنبه (۲ تیرماه) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و در غرب گیلان رگبار و رعد و برق پراکنده همراه با وزش باد شدید موقتی و در مناطقی از غرب کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: امروز (۲۹ خردادماه) در نوار شرقی به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک استمرار خواهد داشت. روز دوشنبه (۳۰ خردادماه) این وضعیت در نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد.

وی افزود: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد در استان‌های ایلام خوزستان و بوشهر افزایش می‌بابد و احتمال خیزش گرد و خاک در این استانها دور از انتظار نیست همچنین در این مدت افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۰ خردادماه) صاف و وزش باد، از بعداز ظهر قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌سه شنبه (۳۱ خردادماه) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۲۳  و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ خرداد ماه) اهواز با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/20422