کد مطلب:20385
تاریخ انتشار:21 خرداد 1401 ساعت 13:13
چاپ چاپ

عواقب تغییرات اقلیمی برای معلولان

نتایج یک مطالعه تایید می‌کند که افراد معلول به طور سیستماتیک در بحران اقلیمی نادیده گرفته می شوند.

نتایج یک مطالعه تایید می‌کند که افراد معلول به طور سیستماتیک در بحران اقلیمی نادیده گرفته می شوند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، نتایج تحقیقات نشان داده است که افراد دارای معلولیت به‌ طور سیستماتیک توسط دولت‌های سراسر جهان در حوزه تغییرات اقلیمی نادیده گرفته می‌شوند، حتی اگر آنها به طور ویژه در معرض خطر تاثیرات حوادث شدید آب و هوایی قرار داشته باشند.

بر اساس اولین بررسی جامع در رابطه با این موضوع مشخص شد: تعداد کمی از کشورها در برنامه های در نظر گرفته شده برای انطباق با اثرات فروپاشی آب و هوایی، نیازهای افراد دارای معلولیت را در نظر می گیرند و در هیچ ‌یک از برنامه‌های خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نامی از این افراد برده نمی شود.

"سباستین جودوین"، استاد دانشگاه مک گیل در کانادا و یکی از متخصصان این بررسی، گفت: نیازهای افراد دارای معلولیت نادیده گرفته شده است. کشورها این موضوع را در نظر نگرفته اند که چگونه افراد دارای معلولیت می توانند در برنامه های آب و هوایی گنجانده شوند. آنها به طور سیستماتیک نادیده گرفته شده اند.

وی افزود: این درحالیست که افراد دارای معلولیت تا حدی به دلیل ماهیت معلولیت‌ هایشان و همچنین به دلیل آسیب‌های اجتماعی که اغلب با آن همراه است از آسیب‌ پذیرترین افراد در برابر تاثیرات آب و هوایی هستند. این افراد در جوامع ما بیشتر به حاشیه رفته اند.

به گزارش روزنامه گاردین، این استاد دانشگاه اظهار کرد: افراد دارای معلولیت با خطرات ناشی از بحران اقلیمی مواجه هستند. به طور مثال، در زمان وقوع طوفان کاترینا که سال ۲۰۰۵ ایالات متحده را درنوردید بسیاری از افرادی که مجبور به استفاده از ویلچر بودند، سرگردان شدند چرا که برای خروج آنها از مناطق گرفتار در طوفان برنامه ریزی نشده بود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/20385