کد مطلب:20172
تاریخ انتشار:11 اردیبهشت 1401 ساعت 10:47
چاپ چاپ

دوستداران محیط‌ زیست چقدر گوشت بخورند؟

دانشمندان عنوان کردند سبزی و حبوبات به‌ طور جهانی در دسترس نیستند و نمی‌توان آن را در همه جا کشت کرد.

مصرف گوشت هزینه زیست‌محیطی بالایی دارد و نتایج مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که برای دستیابی به اهداف اقلیمی و جلوگیری از تخریب محیط‌ زیست مصرف گوشت باید ۷۵ درصد یا بیشتر در سطح جهان کاهش یابد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، یکی از محققان این مطالعه اظهار کرد: اگر همه انسان‌ها به اندازه اروپایی‌ها یا آمریکای شمالی گوشت مصرف می‌کردند، مطمئنا اهداف بین‌المللی آب‌وهوا را از دست می‌دادیم و بسیاری از اکوسیستم‌ها از بین می‌رفت؛ بنابراین باید مصرف گوشت خود را به میزان قابل‌ توجهی کاهش دهیم.

جنگ در اوکراین و کمبودهای ناشی از آن در بازارهای بین‌المللی غلات نشان می‌دهد که برای حمایت از امنیت‌ غذایی باید غلات کمتری به حیوانات داده شود.

دانشمندان عنوان کردند سبزی و حبوبات به‌ طور جهانی در دسترس نیستند و نمی‌توان آن را در همه جا کشت کرد.

مردم کشورهای فقیر ممکن است برای بخش مهمی از رژیم‌ غذایی خود به دام تکیه کنند. با این حال توجه به این نکته نیز مهم است کسانی که در کشورهای فقیر زندگی می‌کنند نسبت به کشورهای ثروتمندی مانند ایالات متحده و استرالیا که در آن دسترسی بیشتری به مجموعه‌ای از غذاها از جمله گزینه‌های گیاهی وجود دارد، گوشت کمتری مصرف می‌کنند.

اگرچه اکنون در کشورهای ثروتمند نسبت به گذشته گیاهخواران بیشتری وجود دارد اما این تعداد کافی نیست. مصرف گوشت در اتحادیه اروپا کاهش یافته اما میزان مصرف گوشت در ایالات متحده و استرالیا هنوز بسیار بالاست. محققان استدلال می‌کنند راه‌ حل این است که مالیات گوشتی سنگین در کشورهای ثروتمند اعمال شود.

گوشت هزینه زیست‌محیطی بالایی دارد که در قیمت‌های فعلی منعکس نمی‌شود. راه دیگر برای مقابله با این مشکل اجرای استانداردهای آموزشی است که به دانش‌آموزان در مورد تاثیر زیست‌محیطی عادات مصرف هشدار می‌دهد.

محققان اظهار کردند: ما باید نسبت به تاثیر جهانی تصمیم‌های خود حساس‌تر شویم و این تنها در مورد غذا نیست بلکه در مورد پیراهنی که می‌خریم تا برای یک شب در یک میهمانی بپوشیم نیز صادق است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/20172