کد مطلب:20148
تاریخ انتشار:7 اردیبهشت 1401 ساعت 12:02
چاپ چاپ

گرمای بی‌سابقه بهاری، بلای جان هندی‌ها و پاکستانی‌ها

موج گرمای خطرناک، سلامت میلیون‌ها نفر را در هند و پاکستان به خطر انداخته است.

موج گرمای خطرناک، سلامت میلیون‌ها نفر را در هند و پاکستان به خطر انداخته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، موج گرمای شدید بهاری بخش‌های بزرگی از پاکستان و هند را فراگرفته و در برخی مناطق احتمال ثبت رکوردهای ماهانه افزایش دما برای ماه آوریل وجود دارد.

میلیون ها نفر در این مناطق پرجمعیت به سیستم تهویه مطبوع دسترسی ندارند و ممکن است به بیماری های ناشی از گرما دچار شوند که می تواند کشنده باشد. علاوه بر این، گرمای هوا فعالیت در فضای باز را برای بخش‌هایی از روز غیرقابل تحمل کرده، پروژه‌های ساختمانی را کند ساخته و بر اقتصاد تاثیر می‌گذارد.

پیش بینی می‌شود یک الگوی آب و هوایی در مقیاس بزرگ که منجر به گرمای شدید می شود، شبه قاره هند را تحت تاثیر قرار دهد و بالاترین دماها را برای بخش هایی از هند و پاکستان به همراه داشته باشد.

در حال حاضر در این ماه، دمای بالا به رکوردهای ۱۲۲ ساله رسیده و اداره هواشناسی هند هشدار داده است که گرمای طاقت فرسا تا ژوئن ادامه پیدا کند.

به طور معمول، موج گرما در این منطقه در ماه های مه و ژوئن و قبل از آغاز باران های موسمی به اوج خود می رسد. هر چند، این موج گرما برای اوایل فصل به طور غیرمعمولی شدید است که احتمالا به دلیل بارندگی کمتر از حد متوسط ​​در ماه مارس افزایش یافته است.

در بررسیهای انجام شده به طور مستقیم موج گرمای شدید و طولانی مدت در سراسر جهان با گرمایش جهانی ناشی از فعالیت انسان مرتبط دانسته شده است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/20148